معاون اردوغان: حضورمان در لیبی ادامه خواهد یافت

تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳ | عنوان: ليبي


معاون رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد از حمایت‌های خارجی از ژنرال «خلیفه حفتر»، از ادامه حمایت‌های آنکارا از «دولت وفاق ملی لیبی» خبر داد.


«فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در نشست مجازی «شورای آتلانتیک» و «سازمان هریتیج ترکیه»، دولت «وفاق ملی لیبی» به ریاست «فائز السراج» را دولت مشروع خواند و از ادامه حمایت‌های آنکارا از این دولت خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اوکتای در این سخنرانی اعلام کرد که نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» مشروعیتی ندارند و باید دولت فائز السراج را به رسمیت بشناسند.

معاون رجب طیب اردوغان تصریح کرد: «هر گونه بلاتکلیفی در این منطقه به ضرر ترکیه و مردم ترکیه‌ است. ترکیه حامی مشروعیت (دولت قانونی لیبی) است».

وی با انتقاد از حمایت برخی کشورهای خارجی شامل امارات متحده عربی، مصر و فرانسه تاکید کرد، «ما چاره‌ای جز حمایت از دولت مشروع لیبی نداریم».

معاون رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اشتراک منافع ترکیه و لیبی در منطقه شرق دریای مدیترانه تصریح کرد که باید «اطمینان حاصل کرد که دولت مشروع (لیبی) مورد تهدید هیچ دیکتاتور یا تروریستی مثل حفتر قرار نگیرد».

وی با تاکید بر ادامه حمایت‌های ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی افزود: «ما صرفنظر از عواقبش، آنجا (در لیبی) حاضر خواهیم بود. رئیس‌جمهور (رجب طیب) اردوغان برای کل دنیا این را روشن کرد و ما امیدواریم که اتحادیه اروپا، ایالات متحده و دیگران از قبیل روسیه این را بفهمند».

اظهارات این مقام ارشد ترکیه‌ای در شرایطی مطرح شده که از یک سو درگیری‌ها در لیبی بین نیروهای وابسته به حفتر و دولت وفاق ملی و از سوی دیگر حمایت‌های طرف‌های خارجی از این دو گروه درگیر همچنان ادامه دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107450