آمریکا بار دیگر روسیه را به ارسال جنگنده به لیبی متهم کرد

تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰ | عنوان: ليبي


یک ژنرال آمریکایی روز جمعه بار دیگر روسیه را به ارسال جنگنده به لیبی متهم کرد.


یک ژنرال آمریکایی روز جمعه بار دیگر روسیه را به ارسال جنگنده به لیبی متهم کرد. 

«گئورگی هادفیلد»، معاون دفتر اطلاعات فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا در جمع خبرنگاران مدعی شده اقدام روسیه در ارسال جنگنده به لیبی ممکن است به تثبیت حضور مسکو در شمال آفریقا کمک کند. 

به نوشته رویترز، ارتش آمریکا گفته نظامیان روسیه ۱۴ فروند میگ ۲۹ و جنگنده‌های سوخو ۲۴ را تحویل  تشکیلات موسوم به «ارتش ملی لیبی» داده‌اند. 

فرمانده آمریکایی مدعی شده هواپیماهای ارسال‌شده از روسیه پرواز کرده‌اند و پس از عبور از آسمان‌ کشورهای ایران و سوریه به لیبی رسیده‌اند. 

او مدعی شده که این هواپیماها می‌توانند توانمندی‌های نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای شرق لیبی را افزایش دهند. 

ادعای این فرمانده در حالی مطرح شده که «ولادیمیر ژاباروف» سناتور روس چهارشنبه گذشته اعلام کرد روسیه نیروی نظامی به لیبی اعزام نکرده است.

این مقام روس در واکنش به اظهارات فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا گفت که «اتهامات واشنگتن در رابطه با هواپیماهای روسیه در لیبی، ساختگی و دروغ است».

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107447