سخنگوی نیروهای حفتر: ترکیه هفته‌ای 300 الی 400 نیرو به لیبی اعزام می‌کند

تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳ | عنوان: ليبي


سخنگوی نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» مدعی شد که دولت ترکیه با هواپیما و کشتی‌های غیر نظامی در حال اعزام عناصر وابسته به خود به لیبی است.


«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» موسوم به «ارتش ملی لیبی» یکشنبه ضمن متهم کردن ترکیه به انتقال هزاران شبه‌نظامی به لیبی، از کشته شدن تعدادی از نیروهای ارتش این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه «روسیا الیوم»، او که در قاهره مقابل خبرنگاران سخن می‌گفت، مدعی شد: «اردوغان به طور هفتگی ۳۰۰ الی ۴۰۰ مزدور را به غرب لیبی اعزام می‌کند و انتقال تروریست‌ها با هواپیماها و کشتی‌های غیر نظامی صورت می‌گیرد.»

المسماری همچنین گفت که برخی از این کشتی‌ها با پرچم دیگر کشورها وارد ساحل لیبی می‌شوند و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر یک کشتی را با پرچم لبنان رصد کرده‌اند.

بنابر ادعای این مقام وابسته به خلیفه حفتر، تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ افسر ارتش ترکیه و ۷۵۰۰ شبه‌نظامی آموزش دیده از سوریه به لیبی اعزام شده‌اند و نیروهای شرق لیبی در روزهای گذشته با هدف قرار دادن پایگاه «معیتیقه» که نیروهای ترکیه در آن مستقر هستند، تعدادی از نظامیان این کشور و شبه‌نظامیان وابسته بار کشته‌اند.

سخنگوی نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» همچنین از ساخت پایگاهی برای عناصر وابسته به ترکیه در نزدیکی مرز تونس خبر داد و مدعی شد که در صورت شکست آن‌ها در طرابلس، قرار است که به این پایگاه منتقل شوند.

پارلمان ترکیه در ۱۲ دی ماه با اعزام نیرو به لیبی و ارسال کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی به دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) موافقت کرد و از آن پس ترکیه در کنار اعزام نیروهای مستشاری خود، دست به آموزش عناصر مسلح در شمال سوریه برای نبرد در لیبی زده است.

در تاریه ۱۷ اسفند ماه نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که ترکیه تا کنون ۴۷۵۰ مزدور را از سوریه به لیبی اعزام کرده است و همچنان به جذب و آموزش آن‌ها ادامه می‌دهد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107217