لیبی | نیروهای دولت وفاق ملی حمله نیروهای حفتر را دفع کردند

تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶ | عنوان: ليبي


نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) حمله شدید شبه‌نظامیان تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» به طرابلس را دفع کردند.


نیروهای دولت وفاق ملی با دفع حمله نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به محورهای الرمله و عین زاره در جنوب طرابلس، دستکم ۲۰ نفر از آن‌ها را به قتل رساندند.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی گفت که محور الرمله در جنوب طرابلس روز جمعه  شاهد درگیری‌های شدید بود و نیروهای تحت امر حفتر به این محور حمله کردند اما نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند با آن‌ها مقابله کنند.

«محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی(غرب لیبی) نیز گفت که نیروهای آن‌ها موفق شدند چهار خودروی زرهی را منهدم و دستکم ۲۰ مزدور را در دو محور الرمله و عین زاره در جنوب طرابلس به قتل رساندند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج‌ اونلاین»، قنونو همچنین گفت که نیروهای آن‌ها توانستند یکی از نیروهای حفتر در محور الرمله را بازداشت کنند.

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که «شبه‌نظامیان حفتر روز جمعه مدرسه خلیفه الحجاجی در شهرک سوق الجمعه واقع در شرق طرابلس را هدف شلیک چند موشک گراد قرار دادند اما تلفات انسانی به دنبال نداشت».

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107208