شکایت دولت غرب لیبی از مقامات شرق به شورای امنیت

تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ | عنوان: ليبي


دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی و کشورهای حامی آن در حمله به طرابلس پایتخت این کشور، به شورای امنیت شکایت کرد.


وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی شکوائیه‌ای به شورای امنیت درباره حمله هوایی نیروهای حفتر به دو فرودگاه معیتیقه و مصراته ارائه کرد.

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که در این نامه به حمله نیروهای حفتر با حمایت برخی کشورهای بیگانه به دو فرودگاه بین‌المللی معیتیقه و مصراته اعتراض کرده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، در این نامه آمده است که «شورای امنیت در برابر جنایت‌های شبه‌نظامیان حفتر سکوت کرده است و آخرین مورد این جنایت نیز بمباران فرودگاه بین‌المللی مصراته بود که در اثر آن یکی از کارکنان فرودگاه زخمی شده و به تعدادی از هواپیماهای مسافربری خسارت‌هایی وارد آمد.»

وزارت خارجه لیبی همچنین شورای امنیت را به مسئولیت‌پذیری در قبال ملت این کشور، مقابله با متجاوزان و مؤاخذه کشورهای حامی نیروهای حفتر در حمله به طرابلس پایتخت لیبی، فراخواند.

نیروهای دولت وفاق ملی روز شنبه(دیروز) نیز از اقدام نیروهای حفتر در بمباران فرودگاه بین‌المللی مصراته واقع در ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس خبر داد.

فرودگاه بین‌المللی مصراته تنها فرودگاه فعال در غرب لیبی است حال آنکه فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس پایتخت لیبی پس از آنکه مورد اصابت موشک قرار گرفت، برای دومین ماه متوالی تعطیل است.

نیروهای حفتر به بهانه استفاده نیروهای دولت وفاق ملی از فرودگاه مصراته برای اهداف نظامی، تا کنون چندین بار این فرودگاه را بمباران کرده و مدعی هستند که پهپادهای ترکیه‌ای از این فرودگاه برای حمله به مواضع نیروهای حفتر به پرواز درمی‌آیند.

پیشتر «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی حملات مکرر نیروهای حفتر به فرودگاه معیتیقه و مصراته را محکوم کرده و گفته بود که هدف قرار دادن این فرودگاه‌ها «جنایت جنگی» است.

درگیری بین نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر در شش ماه گذشته باعث کشته شدن حدود ۱۰۹۳ نفر و زخمی شدن ۵۷۶۲ نفر شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107179