مقام تونسی: در صورت وخامت حال «بن علی» بازگشت او به کشور بلامانع است

تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ | عنوان: تونس


نخست‌وزیر و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تونس می‌گوید که در صورت صحت اخبار مربوط به وخامت حال «زین‌العابدین بن علی» رئیس‌جمهور سابق این کشور، بازگشت او از عربستان سعودی بلامانع است.


«یوسف الشاهد» نخست‌وزیر و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تونس تأکید کرد که در صورت بیماری و وخامت حال بن علی، بازگشت او به کشور مانعی ندارد.

الشاهد در گفت‌وگو با کانال تونسی «حنبعل» افزود که وضعیت جسمی و بیماری، چراغ سبزی برای بازگشت بن علی است و اگر او بیمار است می‌تواند همانند هر شهروند دیگری به کشور بازگردد.

خبرگزاری رویترز پنجشنبه گذشته به نقل از «منیر بن صالحه» وکیل بن علی از انتقال او به بیمارستانی در عربستان سعودی خبر داد.

صالحه در این باره گفت که «حلیمه» دختر بن علی به وی خبر داده که پدرش به دلیل ناراحتی شدید جسمی به بیمارستان منتقل شده است.

وی بدون اشاره به نوع بیماری بن علی افزود که «بن علی از بیماری رنج می‌برد اما ارتباطی با سرطان ندارد و وضعیت جسمانی او تاکنون پایدار است.»

در هشت سال گذشته از زمان انقلاب ۲۰۱۱ تونس و سرنگونی رژیم بن علی، این نخستین بار است که وکیل و خانواده او از بیماری بن‌علی سخن می‌گویند.

بن‌علی ۸۳ ساله از زمان فرار به عربستان سعودی در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ تا کنون هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است.

سال ۲۰۱۱ دادگاه تونس بن علی را به صورت غیابی محاکمه و بنا به اتهامات متعدد از جمله فساد مالی و شکنجه انقلابیون به ۳۵ سال حبس محکوم کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107176