دیدار فرستاده سازمان ملل با «ابوالغیط» و بررسی توقف درگیری‌ها در لیبی

تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵ | عنوان: ليبي


فرستاده سازمان ملل در امور لیبی که به قاهره سفر کرده است با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.


«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در دیدار با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، آخرین تحولات سیاسی، نظامی و امنیتی لیبی و تلاش‌های صورت گرفته برای توقف درگیری‌ها در طرابلس را بررسی کرد.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که در این دیدار اهمیت کاهش تنش‌های میدانی به منظور دستیابی به برقراری آتش‌بس دائمی و زمینه‌سازی برای بازگشت به روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل بررسی و تأکید شد که هیچ راه‌حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، دبیرکل اتحادیه عرب بر موضع ثابت و مخالف این اتحادیه با تمامی اشکال دخالت خارجی در امور لیبی تأکید کرد و گفت که این اتحادیه به ایفای نقش خود برای تشویق همه طرف‌ها به توقف عملیات نظامی و کمک به طرف‌های لیبیایی برای دستیابی به حل‌وفصل فراگیر بحران امنیتی، سیاسی، اقتصادی و انسانی پایبند است.

سلامه پس از این دیدار گفت که «لیبی عضو مهم اتحادیه عرب است و بایستی این اتحادیه در امر پیدا کردن سازوکاری برای راه‌حل سیاسی دائمی بحران لیبی نقش داشته باشد.»

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از بیش از چهار ماه قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند اما با وجود حمایت امارات و مصر از این نیروها در نفوذ به طرابلس با شکست مواجه شده‌اند.

بنابر گزارش سازمان ملل تا کنون بیش از یک هزار نفر در این حملات کشته و ۱۰۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107171