انتقاد دید‌بان حقوق بشر از اقدام کویت در تحویل هشت مصری به قاهره

تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ | عنوان: مصر


سازمان حقوقی دیدبان حقوق بشر از اقدام کویت در بازداشت هشت مصری و تحویل آن‌ها به دستگاه قضایی مصر انتقاد کرد.


سازمان دیدبان حقوق بشر با انتقاد از اقدام کویت در تحویل هشت مصری به مراجع قضایی مصر، تأکید کرد که کویت با وجود خطر شکنجه این افراد در مصر آن‌ها را تحویل مراجع مصری داده است.

«ساره لیه ویتسون» مدیر بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در سازمان دیدبان حقوق بشر گفت که به نظر می‌رسد کویت با این کار تعهدات خود به موجب قانون بین‌المللی را نقض کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، ویتسون افزود که این هشت نفر از سرکوب در مصر فرار کرده و به کویت پناه برده‌اند اما کویت با تحویل آن‌ها به مراجع مصر، جان آن‌ها را به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد که اینکه کویت بر اساس دستورات دستگاه‌های امنیت مصر عمل کرده و معارضان را به قاهره تحویل دهد، امری وحشتناک است چرا که احتمال شکنجه این افراد وجود دارد.

وزارت کشور کویت جمعه (۲۱ تیر) اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور طی عملیاتی یک «باند تروریستی» وابسته به «اخوان المسلمین» مصر را بازداشت کرده‌اند.

گفته می‌شود در میان این بازداشت‌شدگان کسانی هستند که در ترور «هشام برکات» دادستان کل سابق مصر و نیز تظاهرات و یورش به مقرهای امنیتی در استان الفیوم و تظاهرات در قاهره دست داشتند.

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت روز یکشنبه در حاشیه جشن روز ملی فرانسه که در سفارت این کشور در کویت برگزار شد، گفت که بازداشت‌شدگان مصری در کویت به موجب توافقنامه مشترک دو کشور، تحویل قاهره شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107124