الجزایر دخالت نظامی «کشور همسایه» در ادلب را محکوم کرد

تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰ | عنوان: الجزاير


وزارت خارجه الجزایر هرگونه دخالت نظامی ترکیه دراستان ادلب سوریه را محکوم کرد و گفت که اینگونه دخالت‌ها باعث فرصت سوزی برای حل سیاسی بحران این کشور می‌شود.


دولت الجزایر در پی بالا گرفتن تنش سوریه و ترکیه بر سر ادلب از آنکارا خواست از دخالت نظامی در ادلب پرهیز کند، چون «عمر بحران سوریه را طولانی می‌کند».

یک منبع مسئول وزارت خارجه الجزایر با انتقاد از دخالت نظامی ترکیه در ادلب گفت که «دخالت نظامی کشور همسایه سوریه در ادلب را محکوم می‌کنیم».

تنش بین سوریه و ترکیه بر سر ادلب پس از متهم شدن ارتش سوریه به حمله علیه مراکز دیده‌بانی ترکیه بالا گرفته است؛ اتهامی که دمشق آن را رد کرده است.

وزارت دفاع ترکیه چند هفته پیش در بیانیه‌ای مدعی شده بود که حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای از مناطق تحت کنترل دولت سوریه به سمت پست‌های دیده‌بانی ترکیه در ادلب صورت گرفت که به کشته شدن یک سرباز ترکیه‌ای و مجروح شدن سه نفر دیگر منجر شده است.  

به گزارش خبرگزاری دولتی الجزایر؛ منبع مسئول در ادامه خواستار رعایت حسن همجواری شد و گفت که دخالت نظامی باعث فرصت سوزی برای حل سیاسی بحران این کشور می‌شود.

وی برای همبستگی الجزایر با دولت و ملت سوریه تاکید کرد و گفت که تلاش‌های زیادی برای بازگشت صلح و امنیت و گسترش حاکمیت دولت و ملت سوریه بر همه اراضی این کشور صورت گرفته است.

الجزایر این موضع خود در قبال سوریه را یک روز پس از اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره اینکه آنکارا اوضاع منطقه بویژه مصر، لیبی،‌ تونس و الجزایر را رصد می‌کند، اتخاذ کرده است.

اردوغان گفت که ترکیه اوضاع کشورهای مزبور آفریقایی و همچنین کشورهای منطقه مانند امارات و عربستان را پیگیری می‌کند، چون همه تحولات این کشورها «روی ترکیه تاثیرگذار است».





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107121