روزنامه کویتی: ۳۰۰ نفر از اخوان‌المسلمین مصر، کویت را ترک کردند

تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۷ | عنوان: مصر


یک روزنامه کویتی به نقل از منابع آگاه امنیتی نوشت که حدود ۳۰۰ نفر از اخوان‌المسلمین مصر، کویت را ترک کرده‌اند.


همزمان با اعلام وزارت کشور کویت درباره بازداشت هشت نفر از اخوان‌المسلمین مصر در کویت و تحویل آن‌ها به مراجع مصری، برخی منابع آگاه امنیتی گفتند که حدود ۳۰۰ نفر از اخوان‌المسلمین در دوره گذشته کویت را به مقصد ترکیه، استرالیا، انگلیس و یک کشور عربی ترک کرده‌اند.

روزنامه کویتی«القبس» به نقل از این منابع نوشت که این افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی مصر و اینترپل هستند.

به نوشته این روزنامه، دستگاه امنیت دولت کویت همچنین از هشت نفر بازداشت‌شده بازجویی کرده و آن‌ها به دست داشتن در برخی قضایا در مصر و نحوه سفرشان به کویت از طریق تغییر نام خود در گذرنامه و خروج از فرودگاه مصر اعتراف کرده‌اند.

القبس همچنین نوشت که دستگاه امنیت دولت تصمیم دارد برخی شخصیت‌های دینی و صاحبان شرکت‌های مرتبط با این افراد را احضار کند.

وزارت کشور کویت جمعه (۲۱ تیر) اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور طی عملیاتی یک «باند تروریستی» وابسته به «اخوان المسلمین» مصر را بازداشت کرده‌اند.

گفته می‌شود در میان این بازداشت‌شدگان کسانی هستند که در ترور «هشام برکات» دادستان کل سابق مصر و نیز تظاهرات و یورش به مقرهای امنیتی در استان الفیوم و تظاهرات در قاهره دست داشتند.

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت روز یکشنبه در حاشیه جشن روز ملی فرانسه که در سفارت این کشور در کویت برگزار شد، گفت که بازداشت‌شدگان مصری در کویت به موجب توافقنامه مشترک دو کشور، تحویل قاهره شدند.

در همین ارتباط گروه اخوان المسلمین مصر طی بیانیه‌ای به بیانیه اخیر وزارت کشور کویت در خصوص بازداشت «عناصر تروریستی» وابسته به این گروه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است که هرگز اقدامی که به امنیت کویت لطمه بزند و ثبات آن را برهم بزند، از سوی اخوان المسلمین به اثبات نرسیده و افرادی که کویت بازداشت کرده، شهروندان مصری هستند که برای اشتغال به این کشور رفته‌اند و مطابق قوانین کار و قوانین اقامت کویت در این کشور مستقر شده‌اند و تا به الآن، موردی که مخالف قانون کویت باشد از این افراد سر نزده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107118