شش تبعه بازداشت شده ترکیه در لیبی، آزاد شدند

تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۸ | عنوان: ليبي


یک رسانه ترکیه‌ای خبر داد، شش تبعه بازداشت شده این کشور در لیبی آزاد شدند.


بعد از هشدارهای تند مقام‌های ترکیه به نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» در لیبی به دلیل بازداشت شش تبعه ترکیه‌ای در این کشور آفریقایی، منابع وزارت خارجه ترکیه امروز دوشنبه خبر دادند که این اتباع آزاد شده‌اند.

 روزنامه «دیلی صاباح» ترکیه دوشنبه به نقل از منابع وزارت خارجه این کشور گزارش داد، «شش شهروند بازداشت شده توسط نیروهای خلیفه حفتر در شرق لیبی، آزاد شدند».

پیشتر مقام‌های ارشد ترکیه از قبیل «فواد اُکتای» معاون رئیس‌جمهور و «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور، دوشنبه در اظهاراتی جداگانه به نیروهای حفتر هشدار دادند که در صورت آزاد نکردن این اتباع ترکیه‌ای، «بهای سنگین» خواهند پرداخت.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه به دنبال بروز تنش میان ارتش این کشور و نیروهای «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر خبر داده بود که نیروهای وابسته به حفتر، شش نفر از شهروندان  ترکیه را بازداشت کردند.

وی افزود: «از ارتش ملی لیبی انتظار می‌رود که هر چه سریعتر آنها را آزاد کنند، در غیر اینصورت مواضع نیروهای خلیفه حفتر به اهداف مشروع ارتش ترکیه تبدیل خواهند شد. ربوده شدن شش شهروند کشورمان توسط شبه‌نظامیان وابسته به ژنرال حفتر در لیبی نمونه کامل راهزنی است».

به گفته منابع دیپلماتیک، ترکیه نیروهای متحد «فائز السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی را به پهپاد و کامیون مجهز کرده و در مقابل «ارتش ملی لیبی» به ریاست حفتر از حمایت مصر و امارات برخوردار است.

تنش بین ارتش ترکیه و ارتش خلیفه حفتر پس از آن تشدید شد که فرماندهی کل «ارتش ملی لیبی» با صدور فرمانی پروازها از فرودگاه‌های لیبی به مقصد ترکیه را منع و فرمان حمله به کشتی‌های ترکیه در آب‌های این کشور را صادر کرده بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107089