حمیدتی: شورای نظامی سودان نگهبان انقلاب این کشور است

تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۹ | عنوان: سودان


در حالی که شورای نظامی سودان همچنان از انتقال قدرت به دولتی مدنی خودداری می‌کند، معاون این شورا در سخنانی مدعی شد که شورای نظامی سودان نگهبان انقلاب این کشور است.


«محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی سودان روز یکشنبه در سخنانی مدعی شد که شورای نظامی سودان از تظاهرکنندگان حمایت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: «به دنبال ایجاد صلحی فراگیر در تمام کشور هستیم و وظیفه شورای انتقالی حمایت از انقلاب سودان است.»

معاون رئیس شورای نظامی سودان همچنین خواستار توافقی فوری و فراگیر با ائتلاف سیاسی «الحریة  و التغییر» سودان شد.

حمیدتی در ادامه سخنانش مدعی شد که شورای نظامی سودان نگهبان انقلاب این کشور است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تظاهرات معترضان در سودان با عنوان «تظاهرات میلیونی» عصر امروز یکشنبه آغاز شده و تظاهرات‌کنندگان خواستار انتقال قدرت به «دولت مدنی» هستند.

 

 

بر اساس آخرین گزارش‌ها، هزاران تظاهرات کننده در حال حرکت به سوی مرکز وزارت دفاع در خارطوم، پایتخت سودان بوده و نیروهای نظامی برای جلوگیری از حرکت مردم، تیرهوایی شلیک کردند.

از سوی دیگر صدها سودانی نیز در تعدادی از ایالت‌های این کشور تظاهرات کرده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی شدند. با وجود استمرار این تظاهرات‌ها اما شورای نظامی سودان که از حمایت‌های مالی و سیاسی عربستان سعودی، امارات و مصر برخوردار است حاضر نیست قدرت را به دولت مدنی منتقل کند.

معترضان سودانی از ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به منظور اعمال فشار بر برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان و سپس تحت فشار گذاشتن شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، تحصن کرده بودند که اخیرا نیروهای امنیتی با حمله به محل تحصن معترضان اقدام به کشتار آن‌ها کردند.

۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) گذشته البشیر پس از سی سال حکومت در سودان با اقدام ارتش این کشور از قدرت کنار گذاشته شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107080