بازداشت هشت نفر در مصر به اتهام خرابکاری در اقتصاد

تاریخ ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۵ | عنوان: مصر


وزارت کشور مصر از بازداشت هشت نفر از روزنامه‌نگاران، وکلا و نمایندگان سابق پارلمان به اتهام طرح‌ریزی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، خبر داد.


وزارت کشور مصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هشت نفر به اتهام دست داشتن در «طرح تروریستی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور» بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است که شرکت‌ها و موسسات اقتصادی که توسط گروه اخوان‌المسلمین رهبری می‌شد، هدف عملیات امنیتی قرار گرفت.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزارت کشور مصر افزود که ۱۹ شرکت و موسسه اقتصادی که به صورت محرمانه از سوی رهبران اخوان‌المسلمین مدیریت می‌شد، شناسایی و تعدادی از طراحان طرح تروریستی به همراه مقادیری پول بازداشت شدند.

وزارت کشور مصر مدعی شد که این طرح خصمانه را رهبران اخوان‌المسلمین با تعدادی از نمایندگان گروه‌های سیاسی مدنی تحت عنوان «طرح امید» با حجم سرمایه‌گذاری و تعاملات مالی آن به ارزش ۲۵۰ میلیون پوند (حدود ۱۵ میلیون دلار)، تهیه کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، اسامی این هشت نفر عبارتند از: حسام مؤنس محمد سعد سخنگوی سابق جریان مردمی، زیاد عبدالحمید العلیمی نماینده سابق پارلمان، هشام فؤاد محمد عبدالحلیم روزنامه‌نگار، عمر محمد شریف احمد الشنیطی، مصطفی عبدالمعز عبدالستار احمد، اسامه عبدالعال محمد العقباوی، حسن محمد حسن بربری، احمد عبدالجلیل حسین الغنام.

همچنین برای پنج نفر دیگر که خارج از مصر بسر می‌برند، قرار بازداشت صادر شد که عبارتند از: محمود حسین دبیرکل گروه اخوان‌المسلمین، علی بطیخ، ایمن نور حزب الغد، معتز مطر و محمد ناصر.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107064