نخست‌وزیر اتیوپی: اوضاع در «امهره» تحت کنترل است

تاریخ ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶ | عنوان: اتيوپي


نخست‌وزیر اتیوپی اعلام کرد که به دنبال کودتای نافرجام در ایالت «امهره»، نیروهای این کشور کنترل اوضاع را بدست گرفته‌اند.


«أبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی یکشنبه کشته شدن تعدادی از مسئولان از جمعه حاکم ایالت «امهره» در شمال اتیوپی و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را تأیید کرد.

أبی احمد در صفحه توئیتر خود نوشت: «پس از کودتای نافرجام در ایالت امهره و کشته شدن تعدادی از مسئولان از جمله حاکم امهره و رئیس ستاد مشترک ارتش، اوضاع در این ایالت تحت کنترل است».

رسانه‌های اتیوپی نیز از کشته شدن ژنرال «سعاری مکنن» رئیس ستاد مشترک ارتش، ژنرال «جزائی ابرهه» و «امباتشو مکنن» حاکم امهره و مشاور وی خبر دادند.

 

برخی منابع خبری صبح یکشنبه گزارش دادند که کودتا در ایالت «امهره» در شمال اتیوپی که شنبه با شکست روبه رو شده بود، دوباره آغاز شده و صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

تلویزیون دولتی اتیوپی گزارش کرد که رئیس ایالت امهره و مشاورش در کودتای امروز کشته شده‌اند. همچنین رئیس ستاد کل ارتش این کشور که ساعاتی پیش هدف گلوله قرار گرفته بود نیز کشته شده است.

دولت آبی احمد از مدت‌ها پیش در خصوص خطر کودتا در ایالت امهره هشدار داده بود. روز شنبه نیز «نیجوسو تیلاهون» مشاور اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر اتیوپی به شبکه ای بی سی این کشور گفت که نیروهای نظامی اتیوپی توانسته‌اند تلاش برای کودتا در ایالت امهره را ناکام بگذارند.

او همچنین گفت که تلاش برای دستگیری سردسته کودتاگران ادامه دارد. وی نامی از این فرد به زبان نیاورد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107059