دیدار وزیر خارجه امارات با رئیس‌جمهور مصر

تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶ | عنوان: مصر


وزیر خارجه امارات که به مصر سفر کرده است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.


«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات و «سلطان الجابر» وزیر مشاور در دولت این کشور روز یکشنبه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کردند.

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت که وزیر خارجه امارات در این دیدار بر تمایل این کشور برای تقویت و تحکیم روابط برادرانه و تنگاتنگ بین دو کشور به منظور تحقق منافع مشترک و تقویت امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

السیسی نیز حمایت مصر از امارات، امنیت و ثبات این کشور در این مرحله حساس و حمایت از مواضع این کشور در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای را اعلام کرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، السیسی گفت که مصر با اهتمام زیاد تحولات منطقه به خصوص حوادث اخیر مربوط به کشتیرانی که امنیت و سلامت کانال‌های آبی و دریایی در خلیج (فارس) را هدف قرار داده است، دنبال می‌کند.

وی همچنین بر همبستگی مصر و حمایت آن از دولت و ملت امارات و کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های مختلف و نیز مقابله با تمامی تلاش‌های مربوط به برهم زدن ثبات منطقه خلیج‌فارس تأکید کرد و گفت که «مصر منطقه خلیج (فارس) را بخش جدایی ناپذیر امنیت ملی خود می‌داند».

وزیر خارجه امارات نیز از ایفای نقش مصر و تلاش‌های آن برای تحقق ثبات در منطقه قدردانی کرد و گفت که مرحله کنونی منطقه نیازمند تقویت همکاری و همبستگی عربی جهت حفظ ثبات و امنیت کشورها و مقابله با چالش‌های مشترک است.

دو طرف در این دیدار همچنین راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، آخرین تحولات منطقه‌ای و مسائل دارای اهتمام مشترک به خصوص وضعیت لیبی را بررسی و درباره حمایت از تلاش‌های مربوط به مبارزه با گروه‌های افراطی و نابودی تروریسم که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است، توافق کردند.

بررسی اوضاع سودان نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف بود و آن‌ها بر همبستگی کامل با سودان برای عبور از این مرحله حساس تأکید کردند.

السیسی و وزیر خارجه امارات همچنین در خصوص یمن و سوریه نیز بر استمرار تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای، پایان دادن به درد و رنج ملت‌های این کشورها، حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی این کشورها و انسجام سازمان‌های آن تأکید کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107034