تظاهرات معترضان الجزائر در هفته هفدهم و تأکید بر مجازات «عناصر فاسد»

تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۸ | عنوان: الجزاير


مردم الجزائر با برگزاری تظاهرات هفتگی ماه‌های گذشته در پایتخت، از مبارزه با فساد و مجازات عناصر فاسد دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» حمایت کردند.


مردم الجزائر روز جمعه برای هفدهمین جمعه متوالی تظاهرات کرده و حمایت خود را از مبارزه با فساد و بازداشت مسئولان برجسته دوره بوتفلیقه اعلام کردند.

هزاران نفر از مردوم الجزائر در میدان البرید المرکزی و خیابان‌های اصلی پایتخت و نیز دیگر شهرهای سودان تظاهرات کردند و علیه فساد شعارها دادند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که تعدادی از مسئولان سابق الجزائر از جمله دو نخست‌وزیر دوره بوتفلیقه به نام‌های احمد اویحیی و عبدالمالک سلال اخیرا بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، روند بازداشت‌ها در روزهای اخیر شتاب گرفته و در همین ارتباط شمار زیادی از وزرا و مسئولان سابق و نیز بازرگانان برجسته بازداشت شده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان نیز ضمن استقبال از بازداشت این مسئولان به اتهام فساد، خواستار استمرار روند بازداشت و مجازات عناصر فاسد دوره بوتفلیقه شدند.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزائر دوم آوریل 2019 در پی گسترش اعتراضات به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از قدرت کناره‌گیری کرد و به دنبال آن «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس الأمه (پارلمان) الجزائر به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور انتخاب شد و قرار بود طی ۹۰ روز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود اما اخیرا پس از آنکه هیچ فردی به عنوان نامزد انتخابات ثبت‌نام نکرد، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد و دوره ریاست‌جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107018