دومين روز راي گيري در ناميبيا آغاز شد

تاریخ ۰۷ آذر ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۵ | عنوان: ناميبيا


دومين روز راي گيري انتخابات رياست جمهوري و پارلماني ناميبيا روز شنبه آغاز شد.
بنا بر اعلام تئو موجورو از مقامات کميسيون انتخابات ناميبيا ، شعبه هاي راي گيري ساعت هفت صبح امروز به وقت محلي ( پنج به وقت گرينويچ) به روي صفهاي طويل راي دهندگان گشوده شد.
به گفته وي به علت صفهاي طولاني راي دهندگان بعضي از شعبه هاي راي گيري ديشب همچنان تا بعد از مهلت قانوني ساعت بيست و يک ، باز بود .
راي گيري در نخستين روز انتخابات دو روزه اين کشور در بيشتر بخشها به آرامي و بي هيچ حاشيه اي برگزار شد . فقط دو مامور راي گيري به علت دستکاري در صندوقها پيش از آغاز انتخابات دستگير شدند.
انتخابات رياست جمهوري و پارلماني در حالي در ناميبيا ،از آخرين کشورهاي استقلال يافته آفريقايي ، برگزار مي شود که پيش بيني مي شود حزب حاکم موسوم به سازمان مردم جنوب غرب آفريقا همچنان بر سر قدرت بماند.
هيفيکپونيه پوهامبا رئيس جمهور کنوني ناميبيا براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري براي يک دوره ديگر تلاش مي کند و پيش بيني مي شود هيديپو هاموتنيا وزير خارجه سابق را شکست دهد .
هيديپو هاموتنيا دو سال پيش در سال دو هزارو چهار پس از انکه نتوانست در پي بازنشستگي سام نوجوما از رياست حزب حاکم به رياست آن دست يابد حزب جديد مخالف دموکراسي و پيشرفت را تاسيس کرد.
خبرگزاري فرانسه اعلام کرد حزب دموکراسي و پيشرفت ادعا مي کند از حدود يک ميليون و يکصد هزار راي دهنده ،‌سيصد و نود هزار نفر از اين حزب حمايت مي کند .
اين حزب انتظار ندارد در انتخابات پيروز شود اما اميدوار است به حزب اصلي مخالفان تبديل شود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=10700