لیبی | هواپیماهای حفتر شهر «الزاویه» را بمباران کردند

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ | عنوان: ليبي


هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» بامداد امروز شهر «الزاویه» در غرب طرابلس را بمباران کردند.


هواپیماهای نظامی وابسته به خلیفه حفتر ژنرال سابق لیبیایی که فرماندهی نیروهای شرق لیبی را بر عهده دارد، بامداد یکشنبه نیز شهر الزوایه واقع در غرب طرابلس را بمباران کردند که البته تلفات انسانی نداشت.

درگیری دو قدرت شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی از اوایل آوریل آغاز شده است. «خلیفه حفتر» چهارم آوریل 2019 (پنجشنبه پانزدهم فروردین 1398) به آنچه «ارتش ملی لیبی» خوانده می‌شود، دستور داد به سوی طرابلس (غرب کشور) حرکت و آن را تصرف کند. 

خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع وابسته به دولت وفاق ملی لیبی گزارش کرد که در این حمله یک کارگاه آهنگری واقع در ورودی شرقی شهر بمباران شد.

به گفته وی، این حمله تلفات انسانی نداشت اما باعث ایجاد وحشت شهروندان ساکن این منطقه شد.

از سوی دیگر هیأت سازمان ملل در لیبی روز شنبه‌ خواستار برقراری آتش‌بس انسانی در طرابلس شد.

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی پس از بازدید از مدارس محل اسکان پناهجویان در طرابلس، خواستار برقراری فوری آتش‌بس انسانی شد.

درگیری‌ بین نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در حومه طرابلس وارد سومین ماه شده است و با وجود حمایت‌های امارات، مصر و عربستان سعودی از نیروهای حفتر اما آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106987