ائتلاف «الحریه و التغییر» سودان: ضامن انقلاب، مردم هستند نه شورای نظامی

تاریخ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰ | عنوان: سودان


ائتلاف معارض «الحریه و التغییر» که بزرگترین ائتلاف مخالف شورای نظامی سودان محسوب می‌شود، تهدید کرد که «اگر شورای انتقالی قدرت را تحویل غیرنظامیان ندهد، دست به اعتصاب سراسری و نافرمانی مدنی می‌زند».


بزرگترین اپوزیسیون سودان موسوم به ائتلاف «الحریه و التغییر» دوشنبه شب با قرائت بیانیه‌ای علیه شورای نظامی انتقالی به شورای نظامی هشدار داد: «اگر قدرت تحویل غیرنظامیان نشود، اعتصاب و نافرمانی مدنی سراسر این کشور را فرا خواهد گرفت».

ائتلاف معارض افزود: «شورای نظامی انتقالی سودان عملا به یک شورای فرماندهی سیاسی تبدیل شده، نه فرماندهی نظامی».

به گزارش سودان تریبون، ائتلاف معارض گفت که «ضامن انقلاب سودان، مردم این کشور هستند نه شورای نظامی انتقالی».

ائتلاف الحریه و التغییراعلام کرد که در این اعتصاب سراسر، نهادهای مختلف حمل و نقل‌، کارگران و کارمندان دست به اعتصاب سراسری خواهند زد و بیشتر نهادهای سودانی در این اعتصاب شرکت خواهند کرد.

ائتلاف مذکور تاکید کرد که شورای هماهنگی الحریه و التغییر پیشتر با دیگر ائتلاف‌ها و جریان‌های سودان بر سر اعتصاب و نافرمانی مدنی به توافق رسیدند.

ائتلاف الحریه و التغییر(گروه‌های  خواستار آزادی و تغییر) هدف از اعتصاب را تحویل قدرت به دست غیرنظامیان خواند و گفت که بیشتر وزاری دولت هم در اعتصاب سراسری شرکت خواهند کرد.

ائتلاف معارض اظهار داشت که شورای نظامی انتقالی می‌خواهد بر همه نهادها و مراکز حکومتی تسلط یابد و اختیار آنها را در دست خود بگیرد.

این ائتلاف سودانی اوایل هفته جاری در بیانیه‌ای خواستار آغاز اعتصاب عمومی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده به منظور درخواست از شورای نظامی برای تحویل قدرت به دولت مدنی شده بود.

مذاکرات شورای نظامی سودان با معارضان با هدف انتقال قدرت به دولت مدنی به بن‌بست رسیده است و دو طرف بر سر تعداد نمایندگان نظامی و غیرنظامی در شورای حاکمیتی انتقالی و ریاست این شورا، به توافق نرسیدند.

پس از شکست این مذاکرات، «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان روز پنجشنبه گذشته در سفری به عربستان سعودی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در شهر جده دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

با وجود استمرار اعتراضات مردمی در سودان و درخواست انتقال قدرت به دولت مدنی، اما عربستان سعودی با ارائه کمک‌های مالی و حمایت از شورای نظامی انتقالی، در امر انتقال قدرت به دولت مدنی کارشکنی می‌کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106965