کشته‌های جنگ در لیبی فراتر از 500 نفر

تاریخ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۸ | عنوان: ليبي


سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شمار تلفات درگیری‌ها در حومه طرابلس پایتخت لیبی به ۵۶۲ کشته رسید.


سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار تلفات درگیری‌ها در حومه پایتخت لیبی به ۵۶۲ کشته رسیده است که ۴۰ نفر آن‌ها غیرنظامی هستند.

طبق این گزارش، همچنین تعداد زخمی‌ها نیز به ۲۸۵۵ نفر رسیده که ۱۰۶ نفر از آن‌ها غیرنظامی هستند.

در همین ارتباط منابع لیبیایی گزارش دادند که برای دومین روز متوالی مناطق جنوب طرابلس شاهد آرامش نسبی است و درگیری‌های پراکنده در نزدیکی شهر غریان واقع در غرب طرابلس به چشم می‌خورد.

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی گفت که وضعیت محورهای جنوب طرابلس تقریبا آرام است و نیروهای دولت وفاق ملی برای مقابله با هر گونه تلاش نیروهای حفتر جهت نفوذ به طرابلس آمادگی دارند.

المجعی در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» افزود: «با وجود آرامش، اما درگیری‌های پراکنده را شاهد هستیم و نیروی هوایی صبح امروز برخی مواضع نیروهای حفتر در جنوب غربی طرابلس را هدف قرار داد».

وی اشاره کرد که خسارت‌هایی به مهمات و نیروهای حفتر وارد آمده است.

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» نیز اعلام کرد که نیروهای منطقه نظامی مرکزی وابسته به دولت وفاق ملی از دیروز یکشنبه در حال پاکسازی منطقه الشویرف در جنوب شهر غریان هستند.

به گفته وی اجرای عملیات پاکسازی به دلیل دریافت اطلاعاتی درباره وجود تحرکات باند داعش در منطقه است.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهای خلیفه حفتر از چهارم آوریل گذشته پیشروی به سمت طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند اما تا کنون با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و موفق نشده‌اند به داخل این شهر نفوذ کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106963