حفتر: به جنگ تا شکست شبه‌نظامیان در طرابلس ادامه می‌دهیم

تاریخ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴ | عنوان: ليبي


فرمانده نیروهای شرق لیبی در مصاحبه‌ای گفت که وی به حمله به پایتخت تا شکست شبه‌نظامیان در این شهر ادامه خواهد داد.


«خلیفه حفتر» که فرماندهی نیروهای شرق لیبی برای تصرف «طرابلس» پایتخت این کشور را بر عهده دارد، روز یکشنبه گفت که به جنگ تا زمانی که افراد مسلح در طرابلس سلاح‌های خود را کنار بگذارند ادامه خواهد داد.

ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر از ماه پیش حملات خود برای در دست گرفتن کنترل پایتخت و بیرون راندن نیروهای وفادار به «فایر السراج» نحست وزیر دولت وفاق ملی که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده آغاز کرده است.

ارتش ملی لیبی که با دولت تشکیل شده در شرق لیبی متحد است هنوز نتوانسته مقاومت در شهر طرابلس را بشکند.

حفتر حملات خود به طرابلس را اینگونه توجیه کرده که وی در حال مبارزه با شبه نظامیان و گروه‌های افراطی است که بر روی دولت السراج سیطره یافته‌اند.

حفتر در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «دو دیمانش» گفت: «البته یک راه‌حل سیاسی هدف است اما برای بازگشت به راه حل سیاسی باید کار گروه‌های شبه نظامی یک سره شود و مشکل در طرابلس چالشی امنیتی است.»

وی همچنین به افراد مسلح در طرابلس گفته که در صورتی که سلاح‌های خود را زمین بگذارند بخشیده خواهند شد و به آنها اجازه داده می‌شود تا به خانه خود بازگردند.

آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که از آغاز درگیری‌ها در حومه طرابلس تا کنون نزدیک به ۵۰۰ نفر کشته و ۱۵۰۰ نفر نیز زخمی شده و علاوه بر آن بیش از ۸۲ هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر از چهارم آوریل گذشته پیشروی به سمت طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند اما تا کنون با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و موفق نشده‌اند به داخل این شهر نفوذ کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106958