مذاکرات شورای نظامی سودان با معارضان باز هم به نتیجه نرسید

تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۱ | عنوان: سودان


 

دور جدید مذاکرات شورای نظامی انتقالی سودان با ائتلاف معارضان این بار نیز به نتیجه نرسید و ادامه مذاکرات به جلسه بعد موکول شد.


«شمس‌الدین کباشی» سخنگوی شورای نظامی سودان درباره نشست یک شنبه این شورا با ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) گفت که قرار بر این شد دیشب نیز مذاکرات ادامه یابد.

کباشی افزود که در جلسه دیشب درباره تثبیت موارد قبلی که روی آن توافق شده بود، اتفاق‌نظر حاصل شد و این موارد نیز مربوط به ساختار دولت انتقالی در سطوح مختلف از جمله اختیارات، مأموریت‌ها و مدت زمان دوره انتقالی است.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، کباشی تصریح کرد که درباره مأموریت دولت انتقالی و ساختار دولت و نیز تشکیل کمیته‌ای از گروه‌های خواهان آزادی و تغییر جهت پیگیری نتایج کمیته حقیقت‌یاب درباره حوادث اخیر در محل تحصن معترضان، توافق شد.

شورای نظامی چهارشنبه گذشته اعلام کرد، مذاکرات این شورا با معارضان به مدت ۷۲ ساعت به تعلیق درآمده است تا معترضان موانعی را که در جاده‌ها و پل‌های اصلی در خارطوم قرار داده‌اند، برچینند.

از سوی دیگر تعدادی از روزنامه‌نگاران سودانی روز یکشنبه با برگزاری تظاهراتی، خواستار انحلال اتحادیه کل روزنامه‌نگاران و لغو تمامی دستورالعمل‌های رژیم سابق درباره روزنامه‌نگاری شدند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، روزنامه‌نگاران همچنین از ممنوعیت انتشار مطالب مربوط به فساد در روزنامه‌ها انتقاد کردند.

با وجود برگزاری چند دور جلسه بین شورای نظامی به ریاست «عبدالفتاح البرهان» و ائتلاف گروه‌های خواهان آزادی و تغییر اما هنوز توافقی بین دو طرف برای انتقال قدرت به دولت مدنی حاصل نشده است.

ائتلاف معارضان می‌گوید که رهبران شورای نظامی در برابر مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند و حال آنکه شورای نظامی، معارضان را به دوگانگی رفتار متهم می‌کند و مدعی است که آنها در اتاق مذاکرات یک حرف می‌زنند و در مقابل تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز حرف‌های دیگری می‌زنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106936