نیروهای غرب لیبی برای حملات گسترده آماده می‌شوند

تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۷ | عنوان: ليبي


نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از آمادگی برای آغاز عملیات گسترده علیه نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» خبر دادند.


اتاق عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) از آغاز عملیات گسترده علیه نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در جنوب طرابلس خبر داده است.

اتاق عملیات «برکان الغضب» در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک آن قرار گرفت، تأکید کرد که دولت وفاق ملی در حال تقویت نیروهای خود و تجهیز آن‌ها به سلاح، مهمات و خودروهای زرهی جدید است تا برای اجرای عملیات گسترده آماده شوند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این تحولات در حالی است که اخیرا شاهد رکود در جبهه‌های جنگ در حومه طرابلس بودیم و هیچ یک از دو طرف با وجود حملات توپخانه‌ای و حملات هوایی متقابل، پیشرفت محسوسی نداشته‌اند.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از چهارم آوریل گذشته با حمایت عربستان سعودی و امارات، حملاتی را برای تصرف طرابلس پایتخت لیبی آغاز کردند و در ابتدا توانستند شهر غریان واقع در ۸۵ کیلومتری جنوب طرابلس را به اشغال خود درآورند و به سمت محله‌های نزدیک به طرابلس پیشروی کردند اما با ضد حمله نیروهای دولت وفاق مواجه شده و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

 

در همین ارتباط هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی بامداد امروز یکشنبه در چهار نوبت نیروهای حفتر را در محورهای جنگی جنوب غربی طرابلس هدف قرار دادند.

روز شنبه نیز مواضع نیروهای حفتر در منطقه قصر بن غشیر در جنوب طرابلس، در پنج نوبت بمباران شد.

«محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در این باره گفت که در این حملات دو تانک و دو توپخانه سنگین نیروهای حفتر منهدم شد.

از سوی دیگر «مصطفی صنع‌الله» رئیس سازمان مللی نفت لیبی تأکید کرد که استمرار بی‌ثباتی در کشور به کاهش تولیدات نفت به نسبت ۹۵ درصد منجر خواهد شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106931