هزاران سودانی دیگر به جمع تحصن‌کنندگان پیوستند

تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۲ | عنوان: سودان


هزاران سودانی دیگر در محکومیت اقدام شورای نظامی مبنی بر تعلیق مذاکرات، به جمع تحصن‌کنندگان پیوستند.


همزمان با تصمیم شورای نظامی سودان برای تعلیق مذاکرات با معارضان، هزاران سودانی دیشب به جمع تحصن‌کنندگان پیوستند و با سر دادن شعارهایی این تصمیم شورای نظامی را محکوم کردند.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی روز چهارشنبه تعلیق مذاکرات با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) تعلیق گفت‌وگوها به مدت ۷۲ ساعت را به منظور فراهم کردن فضای استمرار مذاکرات و برچیدن موانعی که معترضان در جاده‌های اصلی کار گذاشته‌اند، اعلام کرد.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، معترضان با سر دادن شعارهایی تأکید کردند که شورای نظامی در تحقق خواسته اصلی «انقلاب سودان» برای تحویل قدرت به دولت مدنی وقت‌کشی می‌کند.

سازمان ملل استمرار گفت‌وگوها در سودان را خواستار شد

«استفان دوگاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، مسئولان سودانی را به بازگشت به میز مذاکرات برای رفع اختلافات با گروه‌های سیاسی فراخواند و بر ضرورت احترام به حق تظاهرات مسالمت‌آمیز تأکید کرد.

وی گفت: «ما حوادث اخیر و خشونت‌ها را دنبال کردیم و ضروری است که مسئولان کشور گفت‌وگو را در اولویت خود برای رفع اختلافات قرار دهند».

پیشتر شورای نظامی سودان بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد با معترضان بر سر دوره انتقالی سه ساله به توافق رسیده است.

«یاسر العطا»، از اعضای شورای نظامی سودان گفت این شورا با ائتلاف احزاب مخالف موسوم به «گروه‌های خواهان آزادی و تغییر» به توافق رسیده‌اند تا دوره انتقالی برای سه سال ادامه داشته باشد.

العطا همچنین تصریح کرد دو سوم کرسی‌های شورای قانونگذاری در اختیار ائتلاف «گروه‌های خواهان آزادی و تغییر» قرار خواهد گرفت و ما بقی کرسی‌ها به احزاب دیگری خواهد رسید که جزو این ائتلاف نیستند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106927