پیام مکتوب شاه مراکش به همتای سعودی با وجود تنش در روابط دو طرف

تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۱ | عنوان: مراكش


شاه مراکش با ارسال نامه‌ای به همتای سعودی خود، حمله پهپادی به تأسیسات نفتی این کشور را محکوم کرد.


«محمد ششم» شاه مراکش تلگرافی به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی ارسال و طی آن حمله پهپادی به تأسیسات نفتی این کشور را محکوم کرد.

 ارتش یمن در پاسخ به حملات عربستان سعودی، سه‌شنبه گذشته طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را  هدف قرار داد و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی برای ساعاتی متوقف شد.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، شاه مراکش همچنین «بر همبستگی با عربستان سعودی و ایستادگی آن در کنار ریاض برای مقابله با هر گونه تهدید و تجاوز به اهداف این کشور» تأکید کرد.

پیشتر روزنامه «أخبار الیوم» مراکش نوشته بود که به دلیل «بحران خاموش در روابط مراکش و عربستان»، رباط هیچ واکنش رسمی به حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان نشان نداده است.

با وجود اینکه عربستان سعودی و مراکش به طور رسمی تنش در روابط دو کشور را تأیید نکرده‌اند اما برخی منابع موثق وجود تشن در روابط آن‌ها را تأیید کرده‌اند.

۷ فوریه ۲۰۱۹ خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مسئول دولتی مراکش گزارش داد که مراکش از ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی خارج شده است.

این خبرگزاری افزود که مراکش سفیر خود در ریاض را برای مشورت فراخوانده است و دلیل آن هم پخش فیلم مستندی از شبکه سعودی «العربیه» درباره صحرای غربی و حمایت آن از جبهه پولیساریو بوده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106926