سودانی‌های معترض مجددا مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کردند

تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵ | عنوان: سودان


مردم سودان در پاسخ به دعوت معارضان این کشور برای آغاز نافرمانی مدنی به خیابان‌ها آمده و مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تظاهرات کردند.


معترضان سودانی صبح دوشنبه در خیابان «النیل»« و مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تظاهرات کردند و حال آنکه مذاکرات بین ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) با شورای نظامی انتقالی به بن‌بست رسیده است.

معترضان سودانی که بنا به دعوت انجمن مستقل مشاغل سودان برای آغاز نافرمانی مدنی به خیابان‌ها آمده‌اند، خیابان النیل را مسدود کرده و در فاصله ۳۰۰ متری کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که جوانان معترضان شعارهایی علیه شورای نظامی سر داده و خواهان انتقال قدرت به دولت مدنی هستند.

در همین ارتباط شورای نظامی سودان روز یکشنبه تأکید کرد که آنچه درباره تلاش نیروهای مسلح و نیروهای نظامی به منظور پراکنده کردن تحصن معترضان گفته می‌شود، صحت ندارد.

در این بیانیه بر پایبندی شورای نظامی به مذاکره با گروه‌های مدنی تأکید شده و آمده است که در عین حال هرگز اجازه هرج و مرج در کشور داده نخواهد شد.

وبگاه «العربی‌الجدید» نیز گزارش داد که امروز دوشنبه مذاکرات شورای نظامی با ائتلاف معارضان ازسر گرفته می‌شود.

معارضان سودانی تأکید کرده‌اند که موضوعات اختلافی بایستی ظرف ۷۲ ساعت آینده حل‌و فصل شود.

پیشتر «شمس‌الدین کباشی» سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان روز یکشنبه (دیروز) گفت که نقاط اختلاف دو طرف مربوط به نظام حکومتی، نهادهای مختلف، مأموریت‌های دوره انتقالی و مدت زمان آن است.

با وجود برگزاری چند دور جلسه بین شورای نظامی به ریاست «عبدالفتاح البرهان» و ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) اما هنوز توافقی بین دو طرف برای انتقال قدرت به دولت مدنی حاصل نشده است.

ائتلاف معارضان می‌گوید که رهبران شورای نظامی در برابر مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند و حال آنکه شورای نظامی، معارضان را به دوگانگی رفتار متهم می‌کند و مدعی است که آنها در اتاق مذاکرات یک حرف می‌زنند و در مقابل تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز حرف‌های دیگری می‌زنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106913