افشای دیدار خلیفه حفتر با مقامات آمریکایی در مصر

تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳ | عنوان: ليبي


یک منبع آگاه می‌گوید که ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی که هفته گذشته به مصر سفر کرده بود، با مقامات آمریکایی هم دیدار کرده است.


یک منبع آگاه گفت که خلیفه حفتر در مصر با مسئولان دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.

روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» بدون اشاره به نام این منبع نوشت که هیأت آمریکایی شامل مسئولانی از وزارت دفاع و خارجه و فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا «افریکوم» بوده است.

این روزنامه به نقل از یک مسئول وزارت خارجه آمریکا نیز نوشت: «مسئولان دولتی آمریکا با شمار زیادی از رهبران لیبی و شرکای بین‌المللی رایزنی می‌کنند تا به منظور تحقق ثبات و بازگرداندن حفتر و السراج به میز مذاکرات اعمال فشار کنند».

این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، با اشاره به اینکه جنگ مستمر، غیرنظامیان بی‌گناه را در معرض خطر قرار داده است و زیرساخت‌های غیرنظامی را نابود می‌کند، گفت: «صلح و ثبات دائمی در لیبی تنها از طریق را‌ه‌حل سیاسی محقق می‌شود».

وی همه طرف‌های لیبی را به بازگشت به میز مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل دعوت کرد.

حفتر ماه گذشته با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور تماس تلفنی برقرار و طی آن تحولات لیبی را بررسی کرد.

گفته می‌شود حفتر طی روزهای آینده به فرانسه و ایتالیا سفر می‌کند و حال آنکه نیروهای وی با وجود گذشته بیش از یک ماه از آغاز حملات در حومه طرابلس پایتخت لیبی، هنوز موفق نشده‌اند به داخل این شهر نفوذ کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106911