نیروهای حفتر یک هواپیمای دولت وفاق ملی را ساقط کردند

تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰ | عنوان: ليبي


نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» اعلام کردند که یک هواپیمای متعلق به نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس را ساقط کرده‌اند.


نیروهای «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی «خلیفه حفتر» امروز سه‌شنبه اعلام کردند که یک هواپیمای نوع «میراگ اف ۱»متعلق به نیروهای دولت وفاق ملی را ساقط کرده‌اند.

طبق گزارش شبکه المیادین، ارتش ملی لیبی همچنین مدعی شد که خلبان این هواپیما که یک فرد اروپایی تبار است، به اسارت گرفته شده است.

 برخی رسانه‌های محلی نیز تصویری را منتشر کرده و مدعی شدند که تصویر خلبان هواپیمای مذکور است.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها این خلبان دارای تابعیت ایتالیایی است اما برخی منابع نیز گزارش دادند که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این هواپیما در وادی الهیره ساقط شده و خلبان آن نیز دارای تابعیت پرتغالی است.

هنوز دولت وفاق ملی لیبی واکنشی به این خبر نشان نداده است.

حملات نظامیان حفتر برای تصرف پایتخت لیبی اکنون وارد دومین ماه شده است و آنها از چهارم آوریل گذشته با حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر حملات خود برای تصرف طرابلس را آغاز کرده و توانستند به چهار شهر اصلی واقع در اطراف طرابلس (صبراته، صرمان، غریان و ترهونه) و نیز جنوب این شهر نفوذ کنند اما با شکست‌هایی مواجه شده و در بیشتر محورها عقب‌نشینی کردند و نتوانستند از حصار امنیتی این شهر عبور کنند.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که از آغاز درگیری‌های مسلحانه در حومه طرابلس پایتخت لیبی، ۴۳۲ نفر کشته و ۲۰۶۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106889