تأکید ظریف بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش مناسبات با نیجر

تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۶ | عنوان: نيجر


وزیر امور خارجه کشورمان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش مناسبات با نیجر و نقش بخش‌های خصوصی دو کشور در این زمینه تأکید کرد.


«سوولی آیدی» نایب رئیس مجلس نیجر به همراه اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور در پارلمان نیجر، دوشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی ایران، به روابط خوب و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با نیجر اشاره و تاکید کرد: زمینه‌های زیادی برای گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری بین دو کشور وجود دارد و لازم است که دولت و پارلمان‌های دو کشور در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

 

به گفته وی زمینه خوبی برای همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور هم وجود دارد و آنها می‌توانند در گسترش هر چه بیشتر روابط نقش موثری داشته باشند.

نایب رئیس مجلس نیجر نیز ضمن ارائه گزارشی از سفر خود به ایران، در مورد سیل اخیر و خسارت‌های آن از طرف دولت، پارلمان و مردم نیجر با مردم کشورمان ابراز همدردی و مردم ایران را سرزنده، خونگرم و مهمان نواز توصیف و از اینکه گروه دوستی پارلمانی دو کشور توانسته است در زمینه مراودات دوجانبه مخابراتی، دانشگاهی، سیاسی و پارلمانی در جهت توسعه روابط با ایران گام‌هایی بردارد، ابراز خرسندی کرد.

«سوولی آیدی» یکشنبه نیز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106880