رئیس‌جمهور موقت الجزائر خواستار گفت‌وگوی ملی شد

تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۴ | عنوان: الجزاير


رئیس‌جمهور موقت الجزائر با تأکید بر اجرای تعهد خود در خصوص برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر، همه گروه‌های سیاسی و مدنی را به گفت‌وگو دعوت کرد.


«عبدالقادر بن صالح» دیشب در سخنانی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر (چهارم جولای) برگزار و انتقال قدرت به رئیس منتخب انجام خواهد شد.

وی گروه‌های سیاسی و مدنی را به اجرای رایزنی‌های سیاسی به منظور بررسی سازوکار فراهم شدن شرایط مساعد برای برگزاری انتخابات فراخواند.

بن صالح خواستار گفت‌وگوی هوشمندانه و سازنده برای اعتمادسازی و توافق گسترده جهت فراهم کردن زمینه مناسب برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، بن صالح درباره «تهدیدات خارجی پیچیده و امتداد یافته در داخل کشور» هشدار داد و مردم الجزائر را به بیداری و هوشیاری در قبال خطرات و اهداف پلید و نیز رفتارهای خصمانه برخی طرف‌هایی که قصد فتنه‌انگیزی دارند، دعوت کرد.

رئیس‌جمهور موقت الجزائر همچنین تصریح کرد که رئیس‌جمهور منتخب دارای مشروعیت مردمی و اختیاراتی جهت عمل به خواسته‌ها و مطالبات مشروع مردم این کشور خواهد بود.

روز جمعه مردم الجزائر برای «یازدهمین جمعه» متوالی به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی برکناری عناصر دوره بوتفلیقه و تشکیل یک نهاد ریاستی برای اداره مرحله انتقالی را خواستار شدند.

برگزاری این تظاهرات در حالی است که یک ماه پیش بوتفلیقه پس از اعتراضات گسترده به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از سمت خود استعفا کرد و دستگاه قضایی الجزائر نیز چند پرونده علیه فساد عناصر دوره بوتفلیقه گشوده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106879