قطر: حفتر مانع گفت‌وگو در لیبی است

تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹ | عنوان: سودان


وزیر خارجه قطر، «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» را به کارشکنی در برابر گفت‌وگوهای ملی در لیبی متهم کرد.


«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به حوادث لیبی واکنش نشان داد و علیه «خلیفه حفتر» که مورد حمایت عربستان سعودی و امارات است، موضع گرفت.

محمد آل ثانی امروز سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «رفتارهای شبه‌نظامیان به رهبری حفتر در لیبی در درجه اول مانع تلاش‌‌های بین‌المللی برای تحقق گفت‌وگوی ملی است».

آل ثانی از کسانی که در تشدید درگیری‌ها و حوادث لیبی دست دارند، خواست که «به خطرات درگیری‌ها و تشدید حملات آگاه بوده و مصلحت ملت لیبی را در اولویت قرار دهند».

 

وزیر خارجه قطر روز دوشنبه (دیروز) نیز در رُم با نخست‌وزیر ایتالیا دیدار و بر اهمیت هماهنگی بین‌المللی برای حمایت از صلح و ثبات در لیبی تأکید کرد.

پیش از این «احمد المسماری» سخنگوی «ارتش ملی لیبی»، قطر و ترکیه را به حمایت از دولت وفاق ملی و شبه‌نظامیان در طرابلس متهم کرده و گفته بود ترکیه عناصر تروریستی «جبهه النصره» سابق در سوریه را به لیبی منتقل می‌کند.

لیبی از حدود دو هفته پیش به دنبال حمله شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» به پایتخت (طرابلس) و مقر دولت وفاق ملی، به صحنه درگیری تبدیل شده است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تلفات درگیری‌ها در لیبی به ۱۴۷ کشته و ۶۱۴ زخمی رسیده است و با این حال «احمد المسماری» سخنگوی «ارتش ملی لیبی» می‌گوید که عملیات نظامی در طرابلس ادامه می‌یابد.

وی گفته که «ارتش لیبی»، انبارهای سلاح متعلق به شبه‌نظامیان طرابلس را بمباران کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106839