دولت توافق ملی: حفتر به لیبی و سازمان ملل و جامعه جهانی خیانت کرد/ اتحادیه اروپا وارد عمل شود

تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹ | عنوان: ليبي


رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست برای توقف حملات خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" در شرق این کشور هرچه سریعتر وارد عمل شوند.


فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی در گفتگو با دو روزنامه ایتالیایی با تاکید بر لزوم همبستگی و عزم کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توقف حملات حفتر به طرابلس، اظهار کرد: حفتر به لیبی، سازمان ملل و جامعه جهانی خیانت کرد.

السراج گفت: مردم لیبی با جنگی خصمانه مواجه هستند که می‌تواند در سراسر مناطق اطراف دریای مدیترانه گسترش یابد.

رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی در ادامه هشدار داد: ژنرال حفتر را فورا متوقف کنید در غیر این صورت شاهد نتایج ویرانگری خواهیم بود.

او در ادامه نسبت به سوء‌استفاده تروریست‌ها و افراطگرایان از درگیری‌های موجود در کشور و اقدام آنها برای اخلال در امنیت و ثبات در لیبی ابراز نگرانی کرد.

السراج با اشاره به اینکه داعشی‌ها در جنوب لیبی فعالیت دارند، گفت: مردم لیبی از این جنگ رنج خواهند کشید.

او افزود: تعدادی از مهاجران غیرقانونی در حال حاضر قصد دارند برای فرار از درگیری‌های موجود در کشور به اروپا مهاجرت کنند. ۸۰۰ هزار مهاجر و لیبیایی که در میان آنها افراد مجرم به ویژه تروریست‌هایی وابسته به داعش نیز به چشم می‌خورند، منتظرند تا به اروپا فرار کنند.

رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی از کشور ایتالیا برای اینکه سفارت خود در لیبی را همچنان باز نگه داشته و بیمارستان صحرایی مصراته همچنان فعال است و نیز از حمایت سیاسی کابینه جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا از لیبی تقدیر کرد.

در همین حال، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای وابسته به دولت توافق ملی اظهار کرد، این نیروها علاوه بر پیشروی چشمگیر در برخی محورها، همچنان از پایگاه‌های خود در جنوب طرابلس حفاظت می‌کنند،‌ آنها در طول دو روز گذشته دستاوردهای بزرگی داشتند از جمله اینکه یک جنگنده نیروهای حفتر در شرق لیبی را سرنگون کردند. همچنین آنها ۱۴ سرباز را در محور السوانی در جنوب طرابلس به اسارت درآورده و ۱۵ دستگاه خودروی زرهی آنها را مصادره کردند.

سخنگوی نیروهای دولت توافق ملی افزود: اتاق عملیات گام بعدی نیروها را بر اساس اطلاعات و طرح‌های تعیین شده برای مقابله با حمله به طرابلس اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، دفتر سازمان جهانی بهداشت در لیبی گزارش داده بود: از زمان آغاز درگیری‌ها میان نیروهای حفتر و نیروهای دولت توافق ملی در اطراف طرابلس ۱۲۱ تن کشته شده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106832