روسیه از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در لیبی حمایت می‌کند

تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳ | عنوان: ليبي


وزیر امور خارجه روسیه گفت روسیه از تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل برای برقراری آرامش در لیبی حمایت می‌کند.


«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت این کشور از تلاش‌های سازمان ملل در جهت عادی‌سازی شرایط در لیبی از طریق انتخابات و اصلاح قانون اساسی حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تی‌ای‌اس‌اس» لاوروف روز شنبه در مصاحبه با روزنامه «الأهرام» مصر گفت: «از تلاش غسان سلامه نماینده ویژه سازمان‌ملل در لیبی حمایت می کنیم تا نقشه‌ راه وی جهت برقراری آرامش در لیبی از طریق انتخابات سراسری آزاد و عادلانه و اصلاح قانون‌اساسی عملی شود».

لاوروف گفت: «امید داریم کنفرانس غدامس که توسط نماینده ویژه سازمان‌ملل در اواسط آوریل برگزار می‌شود به پیش‌برد اهداف [ایجاد آرامش در لیبی] کمک کند».

در حال حاضر دو دولت در لیبی وجود دارد. یکی از این دو، دولت وفاق ملی به رهبری «فایز السراج» است که توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است. دومی نیز شامل کابینه موقت «عبدالله الثانی» است که تحت حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» قرار دارد.

روز شنبه نیز «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه، در تماس تلفنی با حفتر تأکید کرد مسکو خواستار حل سیاسی بحران کنونی در لیبی است.

روز پنج‌شنبه حفتر اعلام کرد برای مبارزه با تروریست‌ها به «طرابلس» پایتخت لیبی حمله می‌کند. نکته جالب توجه اینکه پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس با حضور «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در این شهر هم‌زمان بود.

حفتر یک هفته قبل از آغاز عملیات آزادسازی طرابلس، به عربستان سعودی سفر کرد و با شاه و ولی‌عهد و رئیس دستگاه اطلاعات سعودی (استخبارات) دیدار کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106769