اخضر ابراهیمی پس از دیدار با بوتفلیقه: به زودی مرحله جدیدی آغاز می‌شود

تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ | عنوان: الجزاير


رئیس جمهوری الجزایر پس از اعلام انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، میزبان اخضر ابراهیمی بود.


عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر عصر دوشنبه میزبان اخضر ابراهیمی، چهره‌ دیپلماتیک و وزیر خارجه پیشین این کشور بود.

اخضر ابراهیمی پس از دیدار با بوتفلیقه اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر کشور دارد، بوتفلیقه مرا در جریان اتفاقات جاری الجزایر و تصمیمات مهمی که قصد اتخاذ آنها را دارد، قرار داد.

او ضمن ابراز خوش‌بینی خود نسبت به این تحولات، گفت: صدای مردم به ویژه جوانان شنیده شده است و یک مرحله جدید و سازنده که بسیاری از مشکلات ما را رفع کند، خیلی زود آغاز خواهد شد.

این چهره دیپلمات الجزایری از عملکرد جوانان این کشور در طول اعتراضات تقدیر کرد و گفت: جوانانی که در خیابان‌های کشور حضور یافتند، مسؤولانه رفتار کردند به شکلی که شگفتی همه را در داخل و خارج این کشور در پی داشت.

ابراهیمی در ادامه تاکید کرد: ما این بحران را به یک اتفاق سازنده تبدیل می‌کنیم.

بوتفلیقه عصر دوشنبه از کاندیداتوری خود برای پنجمین دوره انصراف داده و انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود در ۱۸ آوریل برگزار شود را پس از سه هفته اعتراضات مردمی به تاخیر انداخت. همچنین او کابینه فعلی به ریاست احمد اویحیی را برکنار و نور الدین بدوی را به عنوان نخست وزیر جدید منصوب کرد.

دفتر ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد که متمم‌های قانون اساسی به همه‌پرسی ملی گذاشته خواهد شد و بوتفلیقه پس از اعلام تصمیمات خود دیداری با رئیس ستاد ارتش داشت.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106753