رئیس ارتش الجزایر موضع نرم‌تری در قبال مردم گرفت

تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ | عنوان: الجزاير


رئیس ستاد ارتش الجزایر در اظهاراتی که نسبت به سخنرانی‌های قبلی‌اش از زمان آغاز اعتراضات بی‌سابقه علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور نرم‌تر و آرام‌تر به نظر می‌رسید، تاکید کرد: ارتش و مردم الجزایر ارزش‌های مشترک و رویکرد مشترکی برای آینده دارند.


الجزایری‌ها از ۲۲ فوریه تظاهرات شدید و بی‌سابقه‌ای را در اعتراض به کاندیداتوری بوتفلیقه برای انتخابات ۱۸ آوریل به راه‌ انداختند.

قاید صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر و معاون وزیر دفاع این کشور در سخنرانی که در جمع دانشجویان دانشکده نظامی داشت، گفت: ارتش افتخار می‌کند که برخاسته از خود این مردم اصیل است و مفتخر است که همان ارزش‌ها و اصول مردم را دارد.

قاید صالح که از حلقه نزدیکان بوتفلیقه محسوب می‌شود، تاکید کرد: ارتش و مردم الجزایر درباره تمامی عناصر رویکرد مشترک برای آینده این کشور اتفاق نظر دارند.

رئیس ستاد ارتش الجزایر گفت: بی‌تردید الجزایر و ارتش از داشتن چنین مردمی مفتخر است.

او با اشاره به اینکه امنیت در الجزایر تثبیت شده و استوار است، گفت: ارتش زمام امور را برای حفظ این دستاورد ارزشمند به دست خواهد گرفت.

قاید صالح اواخر فوریه گذشته فراخوان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای تظاهرات مطرح می‌شوند را فراخوان‌هایی ناشناس و مشکوکی دانست که ادعای دموکراسی دارند و هدف از آنها کشاندن الجزایری‌ها به سرنوشتی نامعلوم است.

بوتفلیقه بعد از ظهر روز گذشته پس از دو هفته بستری بودن در بیمارستانی در سوئیس به کشور خود بازگشت.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106742