پیام سیاسی مراکش به شایعات سفر نتانیاهو به این کشور

تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹ | عنوان: مراكش


همزمان با انتشار برخی اخبار در خصوص سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مراکش، مسئولان این کشور از متلاشی شدن یک باند جعل اسناد به نفع صهیونیست‌ها، خبر دادند.


مسئولان مراکش از بازداشت ۱۰ نفر که به جعل اسناد رسمی جهت اعطای تابعیت مراکشی به صهیونیست‌ها مظنون هستند، خبر دادند.

انتشار خبر فوق جنجال گسترده‌ای در مراکش و شبکه‌های اجتماعی به پا کرد و مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی این اقدام مراکش را یک پیام سیاسی مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سایه انتشار شایعاتی درباره سفر قریب‌الوقوع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به رباط برشمردند.

به نوشته روزنامه مراکشی «الیوم ۲۴»، مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کردند:« این یک پیام سیاسی قوی پس از اجلاس ورشو است که اسرائیل آن را بزرگ‌ترین اتفاق در زمینه عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی تلقی کرده و گذشته از آن تبلیغات رسانه‌ای در خصوص سفر نتانیاهو به مراکش نیز شدت گرفته است».

«احمد ویحمان» رئیس انجمن مراکشی مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز اقدام نیروهای امنیت ملی برای حمایت از امنیت کشور قدردانی کرد.

یک منبع امنیتی به نشریه «هسبرس» مراکش گفت که تعدادی از یهودیان از کشورهای عربی و اروپای شرقی با تشکیل باندی اقدام به جعل اسناد و شناسنامه‌ها به منظور اعطای تابعیت مراکش به صهیونیست‌ها، می‌کرده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106710