اطمینان رییس جمهور نیجریه و رقیب اصلی‌اش از پیروزی در انتخابات

تاریخ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ | عنوان: نيجريه


در حالی که مراکز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در نیجریه بسته شده و شمارش آرا در این کشور آغاز شده است، رییس جمهور و رقیب اصلی وی در انتخابات اعلام کردند از پیروزی خود اطمینان دارند.


این در حالی است که کمیسیون مستقل ملی انتخابات نیجریه اعلام کرده که در برخی موارد به دلیل این‌که صندوق‌های رأی باز شده‌اند و یا خرابکاری‌هایی انجام گرفته است، رأی‌گیری تمدید شده و همچنین اعلام آرا به تعویق می‌افتد.

بوهاری، رئیس جمهور کنونی نیجریه به دنبال دومین دور ریاست جمهوری است، در مقابل آتیکو ابوباکار، معاون رئیس جمهور با وعده گسترش نقش بخش خصوصی در آفریقا به دنبال دستیابی به ریاست جمهوری است.

در این انتخابات بیش از ۷۰ کاندیدا شرکت کردند. اما رقابت اصلی میان رئیس جمهور و آتیکو است.

شاهدان به رویترز اعلام کردند روز شنبه رای‌گیری‌ها در برخی مناطق به پایان رسیده و شمارش آرا آغاز شده است.

با این حال یک مقام کمیسیون ملی مستقل نیجریه اعلام کرد: این کمیسیون به طور کلی از روند انتخابات راضی بوده است، اما برخی چالش‌ها درباره آغاز با تأخیر رأی‌گیری در حوزه‌های انتخابیه وجود داشته است.

این کمیسیون گزارش‌های رسیده مبنی بر خرابکاری‌ها در این مناطق را مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهد.

آتیکو پس از انداختن رأی خود در صندوق رأی با بیان اطمینان از پیروزی در انتخابات اعلام کرد: من از حضور مردم تحت تأثیر قرار گرفتم. من به دنبال یک دوران گذار موفقیت‌آمیز هستم.

در این میان بوکوحرام که تاکنون چندین حمله تروریستی مرگبار در نیجریه انجام داده است هشدار داده بود که مردم به سمت حوزه‌های رأی گیری نروند.

بوهاری که رأی خود را در شمال نیجریه به صندوق رأی انداخت، اعلام کرد: من مطمئن هستم که در این انتخابات به پیروزی می‌رسم.

۸۴ میلیون نیجریه‌ای برای حضور در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند اما تنها ۷۲.۷ میلیون یعنی ۸۶ درصد از آنها اجازه رأی دادن داشتند چون کارت‌های هویت رأی گیری‌شان را دریافت کرده بودند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106631