وزیر دفاع سودان: اجازه نمی‌دهیم کشور به مسیر نامعلوم کشانده شود

تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰ | عنوان: سودان


تظاهرات‌های اعتراضی بار دیگر در چند شهر سودان از جمله خارطوم و أم درمان برگزار شد. وزارت دفاع با حمایت از دولت، اعلام کرد اجازه هرج‌ومرج در کشور را نمی‌دهد.


معترضان در سودان، روز دوشنبه نیز به خیابان‌های خارطوم و أم درمان آمده و مجددا علیه دولت شعار دادند.

این اعتراضات بنا به دعوت برخی فعالان برای برگزاری تظاهرات علیه «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان برگزار شد.

در همین ارتباط دادستانی کل و پارلمان سودان اعلام کردند که هیچ نهادی در تحقیقات مربوط به حوادث و اعتراضات در شهرهای سودان دخالت ندارد.

«عمر احمد» دادستان کل سودان در همین رابطه نشستی را با اعضای کمیته‌های عدالت، قانونگذاری، حقوق بشر، امنیت و دفاع در پارلمان برگزار کرد و شرکت‌کنندگان در این نشست بر استقلال دادستانی کل برای اجرای تحقیقات جنایی و تمامی اقدامات مربوط به پیش از محاکمه متهمان تأکید کردند.

شهرهای سودان از ۱۹ دسامبر گذشته به صحنه تظاهرات مردم در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع اقتصادی تبدیل شده است و بنا به گفته مسئولان سودانی تا کنون ۳۱ نفر در این اعتراض کشته شده‌اند در حالی‌که سازمان عفو بین‌الملل تعداد کشته‌ها را ۴۰ نفر اعلام کرده است.

 «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان در این باره تأکید کرد که «ارتش هرگز اجازه نمی‌دهد کشور به مسیر نامعلوم یا تکه تکه شدن و آدم‌ربایی کشانده شود».

وی در نشستی با افسران ارتش که با حضور «کمال عبدالمعروف الماحی» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان برگزار شد، بر حمایت نیروهای مسلح از کشور تأکید کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش سودان نیز به نوبه خود بر پشتیبانی نیروهای مسلح از فرماندهان خود و پایبندی به اجرای وظایفشان و نیز اعتقاد به تبادل مسالمت‌آمیز قدرت تأکید کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106518