سودان: امضای توافقنامه صلح در آفریقای مرکزی به سه‌شنبه موکول شد

تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴ | عنوان: آفريقاي مركزي


وزارت خارجه سودان از تعویق در امضای توافقنامه صلح در آفریقای مرکزی که قرار بود روز یکشنبه به امضا برسد، خبر داد.


بابکر الصدیق محمدالامین، سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان اعلام کرد که امضای توافقنامه صلح در آفریقای مرکزی که قرار بود روز یکشنبه به امضا برسد، به فردا (سه‌شنبه) موکول شد.

بنا بر گزارش النشره، عصر روز شنبه مذاکراتی میان هیئت دولت آفریقای مرکزی و گروه‌های مسلح انجام شد که دو طرف در جریان آن به بررسی پرونده‌های مهم پرداختند.

در همین راستا، اسماعیل شرقی، کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا اعلام کرد که روز شنبه توافق صلحی میان دولت آفریقای مرکزی و نمایندگان ۱۴ گروه مسلح در مذاکرات خارطوم حاصل شد و این اقدام با همکاری دو طرف صورت گرفت.

در همین راستا، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی برقرار کرد و در جریان این تماس تلفنی روند مذاکرات و پیشرفتی که محقق شده را ستود.

عمر البشیر در جریان این تماس تلفنی تاکید کرد: سودان در حال همکاری با اتحادیه آفریقا برای تقویت این پیشرفت و افزایش تلاش‌ها است تا دو طرف برای تحقق صلح و برقراری ثبات در آفریقای مرکزی به توافقاتی دست یابند.

پیشتر دولت آفریقای مرکزی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود: این توافقنامه قرار است روز (یکشنبه) در خارطوم به امضا برسد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106505