نخست‌وزیر اتیوپی: نسبت به تهدید حاکمیت کشور مدارا نمی‌کنیم

تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱ | عنوان: اتيوپي


نخست‌وزیر اتیوپی در سخنانی تاکید کرد که دولت این کشور اقداماتی بی‌بازگشت و قاطع علیه کسانی که وحدت اتیوپی را تهدید می‌کنند، اتخاذ خواهد کرد.


ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی در جمع اعضای پارلمان این کشور عنوان داشت: دولت برای تضمین توسعه بیشتر در عرصه سیاسی بیشترین میزان صبر را از خود نشان می‌دهد اما زمانی که موضوع با وحدت، صلح، دموکراسی و توسعه اتیوپی در ارتباط باشد، دیگر شاهد چنین صبری و نشستن سر میز مذاکره نخواهید بود.

وی افزود: هر فردی می‌تواند به هر شیوه بیانی ناکارآمدی دولت را مورد انتقاد قرار دهد اما ما هیچ‌گاه درباره مسائل مربوط به وحدت ملی صبر و مدارا نخواهیم کرد و به خاطر تضمین دموکراسی در جنبه‌های مختلف باید تمامی صداهای مختلف و متفاوت نمایندگان مجلس نمایندگان را شنید.

ابی احمد در ادامه تصریح کرد: بیشتر این نمایندگان برای ایجاد دموکراسی تلاش می‌کنند و متعهد به انجام اقدامات قانونی علیه احزاب سیاسی هستند که قانون کشور را نقض می‌کنند.

وی از نیروی دفاع این کشور به عنوان یکی از مؤسساتی که تلاش‌های قابل توجهی را برای ایجاد ثبات در اتیوپی انجام داده نیز تشکر و قدردانی کرد و گفت که اصلاحات اخیر و بازسازی نیروی دفاع در راستای اصلاحات وسیع کشور است.

نخست وزیر اتیوپی خاطرنشان کرد: دولت فدرال پشتیبانی و حمایت لازم را برای برقراری دوباره صلح و امنیت در مناطق مختلف فراهم خواهد کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106502