حزب حاکم الجزایر بوتفلیقه را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرد

تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹ | عنوان: الجزاير


حزب حاکم الجزایر رئیس جمهوری کنونی این کشور را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده الجزایر معرفی کرد.


حزب "جبهه آزادی‌بخش ملی" حاکم در الجزایر رسماً عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور معرفی کرد.

در همین راستا، رهبران حزب جبهه آزادی‌بخش ملی الجزایر پس از نشست روز شنبه خود با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که این ائتلاف، با در نظر گرفتن دانش و تجربه بوتفلیقه، درستی تصمیمات وی و به منظور قدردانی از دستاوردهای مهم تحت رهبری عبدالعزیز بوتفلیقه وی را به عنوان نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کند.

احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر نیز اخیرا گفته بود: این حق بوتفلیقه است که برای دور پنجم انتخابات نامزد شود و من اطمینان دارم که وی این کار را می‌کند و این موضوع نیازی به تخمین و محاسبه ندارد. انتظار می‌رود که بوتفلیقه نامزدی خود را در نامه‌ای به مردم الجزایر اعلام کند.

وی افزود: بوتفلیقه هیچ نیازی به تبلیغات انتخاباتی ندارد، چراکه ائتلاف ریاست جمهوری از وی حمایت می‌کند و ملت الجزایر نیز او را می‌شناسند و دستاوردهای وی را می‌دانند.

برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی در الجزایر بر مخالفت خود با نامزدی بوتفلیقه به دلیل بیماری وی تاکید کرده‌اند.

از جمله مهمترین افرادی که تاکنون برای تصدی پست ریاست جمهوری الجزایر نامزد شده‌اند؛ علی بن فلیس ۷۵ ساله، نخست وزیر اسبق الجزایر، علی غدیری ۶۴ ساله، ژنرال بازنشسته و رشید نکاز ۶۷ ساله، فعال سیاسی الجزایری مقیم فرانسه هستند.

این درحالی است که بیشتر افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نامزد شده‌اند، پیشتر اعلام کرده بودند که در صورت کاندیدا شدن بوتفلیقه به نفع وی کنار خواهند کشید.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106500