الجزایر موضع خود درباره کاندیداتوری بوتفلیقه را رسما اعلام کرد

تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶ | عنوان: الجزاير


نخست‌وزیر الجزایر گفته که رئیس‌جمهور کنونی این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است در آوریل آینده برگزار شود، کاندید خواهد شد.


دولت الجزایر روز شنبه رسما مواضع خود را درباره پنجمین نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

«احمد اویحیی» نخست‌وزیر الجزایر در گفت‌وگو با روزنامه الجزایری «الخبر» گفت که کاندیداتوری بوتفلیقه «بهترین گزینه» برای قطب سیاسی است که حزبش به آن وابسته است.

وی که سمت دبیرکلی حزب «تجمع ملی دموکرات» دومین حزب بزرگ الجزایر و همسو با حزب حاکم را هم بر عهده دارد، تاکید کرد: «از بوتفلیقه می‌خواهیم که برای در دست گرفتن دوره جدید ریاست جمهوری کاندید شود؛ هر چند معارضان حق دارند هر آنچه را که می‌خواهند بگویند.»

احمد اویحیی خطاب به معارضان گفت که «مشکل معارضان با بوتفلیقه، مشکل امروز نیست، اما مردم هر بار از او حمایت می‌کنند.»

وی با اشاره به اظهارات مخالفان درباره بیماری رئیس‌جمهور کنونی الجزایر گفت که مردم این موضوع را می‌دانند و در سال ۲۰۱۴، او را با وجود وضعیت جسمانی‌اش انتخاب کرده‌اند.

مخالفان عبدالعزیز بوتفلیقه می‌گویند که او بیمار است و به همین دلیل نباید در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر برای بار پنجم نامزد شود.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» 8۲ ساله نهمین رئیس جمهوری این کشور از زمان استقلال از فرانسه است و قصد دارد تا برای پنجمین بار با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019، رئیس جمهور الجزایر شود.

بوتفلیقه عضو حزب «جبهه آزادی‌بخش ملی» بزرگترین حزب سیاسی الجزایر است که به دلیل حضور در مقام ریاست جمهوری از سال 1999 تا امروز رکورددار است و با توجه به توافق این حزب با حزب «تجمع ملی دموکرات» به ریاست نخست‌وزیر این کشور، بیشترین شانس را برای دور بعدی انتخابات دارد.

الجزایر در شمال قاره آفریقا میان مراکش و تونس قرار دارد، این کشور بیش از 40 میلیون نفری، در سال 1962میلادی، پس از 132سال نبرد، استقلال خود را از فرانسه پس گرفت.

عبدالعزیز بوتفلیقه که چهار دوره متوالی پنج ساله رئیس‌جمهور این کشور است اخیرا با امضای فرمانی، تاریخ ۱۸ آوریل آینده را موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106498