بیست و شش حزب در سودان از عمرالبشیر خواستند دیگر نامزد انتخابات نشود

تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ | عنوان: سودان


یک ائتلاف متشکل از 26 حزب در سودان از عمرالبشیر، رییس جمهور این کشور خواستند که در انتخاباتی که قرار است در سال 2020 برگزار شود، شرکت نکند و نامزدی‌اش در انتخابات لغو شود.


این در خواست در حالی مطرح شد که اعتراضات در سراسر کشور به دلیل عدم توانایی دولت در کنترل تورم و کمبود مایحتاج اولیه و ضروری در کشور به مدت چند هفته برگزار شده است.

ائتلاف نیروهای اتحاد ۲۰۲۰ که در سپتامبر ۲۰۱۸ تأسیس شد، در نشست دیالوگ ملی و اتحاد ملی که به پیشنهاد عمر البشیر برگزار شد، شرکت کرده و اعلام کردند که در انتخابات ۲۰۲۰ وی را به چالش خواهند کشید.

از احزاب اصلی در این ائتلاف می‌توان به حزب انجمن صلح و عدالت، حزب توسعه و عدالت شرقی، حزب تغییر دموکراتیک و حزب لیبراسیون سودان اشاره کرد.

الطیبه مصطفی، رئیس انجمن صلح و عدالت سودان اعلام کرد: کناره‌گیری بشیر از کاندیدا شدن در انتخابات می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها شود.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که کاندیداتوری بشیر در انتخابات ۲۰۲۰ باعث افزایش تنش‌های سیاسی در کشور می‌شود. ما از حزب حاکم می‌خواهیم که کاندیداتوری بشیر در انتخابات ۲۰۲۰ را لغو کند.

این در حالی است که اواخر ماه اوت حزب حاکم سودان، عمر البشیر را به عنوان کاندیدای خود برای سومین دوره ریاست جمهوری‌اش معرفی کرد. دومین دوره ریاست جمهوری عمر البشیر در سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106484