بررسی تحولات سوریه در دیدار فرستاده پوتین با وزیر خارجه مصر

تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴ | عنوان: مصر


فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا و آفریقا در سفر به مصر با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.


«احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم السابع»، در این دیدار تحولات منطقه و راهکارهای تقویت همکاری بین دو کشور بررسی شد.

وزارت خارجه مصر همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر بوگدانوف به قاهره در راستای رایزنی مستمر بین روسیه و مصر در خصوص تحولات منطقه صورت گرفت.

در این دیدار دو طرف به تبادل دیدگاه درباره تحولات منطقه از جمله بحران سوریه و اوضاع لیبی پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شکری تأکید کرد که تعامل با چالش‌های مختلف منطقه در رأس تلاش‌های ما برای حفظ وحدت، حاکمیت و استقلال کشورهای عربی و تمامیت ارضی آنها قرار دارد.

وی همچنین تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جهت حل‌وفصل بحران‌های منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت که راه‌حل نظامی برای این بحران‌ها وجود ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که دو طرف به بررسی مسئله فلسطین پرداخته و تحقق آشتی ملی فلسطینیان و استمرار تلا‌ش‌های مصر در این باره را ضروری دانستند.

بوگدانوف بر حمایت کامل روسیه از تلاش‌های مصر و نیز حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و استمرار تلاش‌ها برای دستیابی به صلح فراگیر و عادلانه مبتنی بر راه‌حل دو دولت تأکید کرد و حل قضیه فلسطین را رکن اصلی تحقق صلح و ثبات در منطقه برشمرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106481