کشته شدن ده‌ها شبه‌نظامی الشباب در حمله هوایی‌ آمریکا

تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ | عنوان: سومالي


آمریکا اعلام کرد در جریان حمله هوایی این کشور در سومالی ۵۲ شبه نظامی که اوایل روز شنبه به یکی از پایگاه‌های نظامی سومالی حمله کرده بودند، کشته شدند.


مقامات نظامی در استان جوبالاند به خبرگزاری رویترز گفتند، این حمله هوایی، شبه نظامیان الشباب را هدف گرفت که اوایل روز شنبه به پایگاه نظامی سومالی در نزدیکی جیلیب واقع در ۳۷۰ کیلومتری جنوب غرب موگادیشو پایتخت این کشور با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده حمله کرده بودند.

تصاویر گرفته شده از صحنه این حمله که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، یک کامیون بزرگ سوخته را نشان می‌دهد که توسط اجساد متعددی احاطه شده بودند.

دیگر تصاویر، خودرویی را در منطقه بار سانگونی مقابل پایگاه عملیات نشان می‌دهند که مواد منفجره در آن کارگذاشته شده بود؛ جایی که مورد حمله الشباب قرار گرفته بود.

پس از آنکه نیروهای اتحادیه آفریقا و سومالی در سال ۲۰۱۱ میلادی به شدت تلاش کردند تا این شبه نظامیان تندرو را از موگادیشو خارج کنند، الشباب کنترل خود را بر اکثر شهرهای سومالی از دست داد. اما اقدامات شبه نظامی آنها همچنان ادامه دارد.

روز جمعه آنها به یکی از کاروان‌های ارتش اتیوپی در ۸۰ کیلومتری شمال بیدوا واقع درمرکز سومالی حمله کردند. به گفته‌ الشباب این گروه در جریان این حمله جان بیش از ۵۷ نیروی اتیوپی را گرفتند.

این در حالی است که وزارت دفاع اتیوپی اعلام کرده با استفاده از هلی‌کوپترهای جنگی با موفقیت این حمله به این کاروان را دفع کرده و این کاروان توانسته به مسیر خود ادامه دهد.

ارتش آمریکا اعلام کرد:‌گمان می‌رود که در جریان حمله روز شنبه هیچ غیر نظامی کشته ویا زخمی نشده باشد.

الشباب حضور پایداری در بخش‌های جنوبی و مرکزی سومالی دارد و آمریکا طی سال گذشته حملات هوایی خود علیه این شبه نظامیان را افزایش داده است.

این در حالی است که گروه شبه نظامی الشباب هنوز در رابطه با این حمله هوایی هیچ واکنشی نشان نداده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106428