ادامه اعتصاب عمومی معلمان سودانی/ داروخانه‌ها هم به اعتصاب پیوستند

تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸ | عنوان: سودان


اتحادیه مشاغل سودان اعلام کرد داروخانه‌های این کشور قصد دارند در تمامی بیمارستان‌های دولتی اعتصاب عمومی را آغاز کنند. همچنین کمیته معلمان سودان بار دیگر از اعتصاب عمومی این صنف در این کشور خبر داد.


سندیکای مشاغل سودان با اشاره به دعوت از داروخانه‌های این کشور برای شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز ضد دولتی اعلام کرد: داروخانه‌های تمامی بیمارستان‌های دولتی قصد دارند به اعتصابات عمومی ملحق شوند.

همچنین این سندیکا اعلام کرد: کمیته معلمان سودانی بار دیگر برای اعتصاب عمومی فراخوان داده و از تمامی معلمانی که در اعتصاب شرکت کرده‌اند خواسته از خواسته‌های سودانی‌ها حمایت کند.

سخنگوی پلیس سودان نیز گفت: در اعتراضات روز پنج‌شنبه تنها دو نفر کشته شدند. قربانیان این درگیری‌ها نه آنگونه که رسانه‌ها اعلام کردند سه نفر بلکه تنها دو نفر بودند.

سخنگوی پلیس سودان در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: پلیس در هیچ منطقه‌ای از گلوله واقعی استفاده نکرده و حتی در محل تجمع‌ها نیز تیراندازی نداشته و تنها از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

خارطوم و دیگر شهرهای سودان در طول یک هفته گذشته شاهد تظاهرات متعددی بودند. این اعتراضات برای چهارمین هفته متوالی در این کشور انجام شد. از صبح روز جمعه جمعی از معترضان از مناطق مختلف خارطوم به منطقه بری در این استان آمده و برای کشته‌های روز پنج شنبه مراسم عزاداری برگزار کردند که با برخورد نیروهای امنیتی سودان مواجه شدند.

همچنین چهار تن از رهبران حزب اتحاد دموکرات سودان به ریاست محمد عثمان المیرغنی در اعتراض به برخورد خشن دولت با تظاهرکنندگان استعفا دادند.

محمد هاشم از جمله اعضای مستعفی شورای قانونگذاری سودان اعلام کرد که استعفایش در اعتراض به خشونت سودانی‌ها انجام شده و دولت را مسئول این اتفاقات دانست.

محمد هاشم در ادامه گفت: سه نماینده دیگر از این حزب نیز به همین دلیل و در راستای اعلام همبستگی خود با مردم سودان استعفا کردند.

سندیکای مشاغل سودان نیز روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار برگزاری راهپیمایی در تاریخ ۲۰ ژانویه در ام درمان و تجمع در آنجا و سپس حرکت به سمت ساختمان پارلمان شد.

این اتحادیه اعلام کرد: معترضان در این تجمع یادداشتی را به عمر البشیر ارائه خواهند کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106426