لیبی: شمار قربانیان درگیری‌ها در طرابلس به ۱۳ تن رسید

تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴ | عنوان: ليبي


وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، به دنبال درگیری‌های مسلحانه در طرابلس تاکنون ۱۳ تن کشته و ۵۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.


این وزارت‌خانه در بیانیه مطبوعاتی از همه طرف‌ها خواست احکام قوانین بین‌المللی انسانی را زیر پا نگذاشته و به ماشین‌های آمبولانس و اورژانس به هنگام انجام وظیفه خود و رسیدگی به غیرنظامیان حمله نکنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیئت سازمان ملل در لیبی نیز درگیری‌ها در جنوب طرابلس را محکوم و طرف‌ها را نسبت به هرگونه حمله مستقیم یا غیر مستقیم به غیرنظامیان و اموال آنها و مراکز عمومی برحذر داشت و این اقدامات را نقض آشکار قوانین انسانی بین‌المللی و حقوق بشری خواند.

این هیئت در بیانیه مطبوعاتی در پایگاه رسمی خود به طرف‌های درگیر نسبت به ایجاد اخلال در امنیت این استان و تعرض به جان غیرنظامیان و اموال آنها هشدار داد و اعلام کرد، هر طرفی که اقدام به تیراندازی کند مسؤول خواهد بود، هیئت ‌از نزدیک بر تحرکات نظامی اخیر در طرابلس نظارت دارد و در برابر آنها سکوت نکرده و تدابیر و اقدامات لازم را براساس تحولات با هدف بازداشتن از این تلاش‌های مردود اتخاذ خواهد کرد.

مناطق قصر بن غشیر و اطراف فرودگاه طرابس از روز چهارشنبه شاهد درگیری‌ها میان نیروهای تیپ هفتم و گارد حفاظتی وابسته به دولت وفاق ملی هستند.

منابع پزشکی لیبی روز جمعه از کشته شدن پنج تن در جریان درگیری‌ها در جنوب طرابلس خبر دادند که در میان آنها امدادگران نیز مشاهده می‌شوند.

در این راستا،‌ غسان سلامه،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اعلام کرد، طرابلس شاهد نابسامانی امنیتی است. همه مردم لیبی از نابسامانی مراکز عمومی رنج می‌برند و مهاجران، روزنامه‌نگاران و کارمندان در سازمان قضایی از طبقات مختلف دیگر در معرض خشونت گروه‌های مسلح قرار دارند.

وی افزود، پس از گذشت ماه‌ها از برقراری توافق آتش‌بس که در ماه سپتامبر به امضا رسید، درگیری‌ها طی دور روز اخیر از سر گرفته شده و غیرنظامیان در نگرانی از درگیری‌های خشونت‌آمیز در طرابلس به سر می‌برند.

سلامه ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای کمک به جنوب لیبی افزود، در حال حاضر به لطف تلاش‌های سازمان ملل نقض‌ها مهار شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106422