مردم لیبی نباید به خاطر جنایات قذافی مجازات شوند

تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷ | عنوان: ليبي


فرستاده سابق سازمان ملل در لیبی در واکنش به تنش به وجود آمده بین این کشور و لبنان تأکید کرد که نباید جنایت‌های رژیم «معمر قذافی» را به ملت لیبی نسبت داد.


«طارق متری» فرستاده سابق سازمان ملل در لیبی به جنجال و تنش به وجود آمده بر سر شرکت لیبی در کنفرانس توسعه اقتصادی بیروت واکنش نشان داد.

متری تأکید کرد: «امروز نمی‌توان لیبیایی‌ها را به دلیل جنایت رژیم قذافی مجازات کرد زیرا بیشتر مردم لیبی خود قربانی این جنایت‌ها بوده‌اند.»

طبق گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، فرستاده سابق سازمان ملل در لیبی همچنین گفت: «این ضعف دولت‌های لیبی پس از انقلاب است که تا کنون نتوانسته‌اند سرنوشت امام موسی صدر را مشخص کنند.»

به دنبال دعوت «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان از لیبی برای شرکت در اجلاس توسعه اقتصادی بیروت، برخی گروه‌ها در لبنان با اشاره به قضیه ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی، به دعوت از لیبی برای شرکت در این کنفرانس اعتراض کردند.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که معترضان لبنانی پرچم لیبی در محل برگزاری کنفرانس توسعه اقتصادی را به نشانه اعتراض پایین کشیده و علیه هیأت لیبی در صورت حضور در بیروت تهدید کردند.

در مقابل، خبرگزاری اسپوتنیک روز دوشنبه از حمله افراد ناشناس به سفارت لبنان در پایتخت لیبی خبر داد و افزود که مهاجمان در و پنجره‌های سفارت را شکسته‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106384