یک نهاد آفریقایی خواستار بازشماری آرای انتخابات کنگو

تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


«جامعه توسعه جنوب آفریقا» یک‌شنبه اعلام کرد، کنگو باید نسبت به بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری پرمناقشه این کشور اقدام کند.


انتخابات کنگو در حالی برگزار شده که مارتین فایولو، یکی از نامزدهای این انتخابات مدعی است که با اختلاف قابل توجهی پیروز شده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری کنگو که بر اساس نتایج اعلام شده، در جایگاه دوم قرار گرفته، از دادگاه قانون اساسی این کشور خواسته تا دستور بازشماری آرای این انتخابات مناقشه برانگیز را صادر کند.

فایولو در اظهارات اخیر خود فلیکس تشیسکیدا، رهبر اپوزیسیون را که خودش را پیروز معرفی کرده، به توافق با کابیلا برای پیروزی در انتخابات متهم کرده است.

«جامعه توسعه جنوب آفریقا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بازشماری آرا برای اطمینان دادن به هر دو جناح برنده و بازنده ضروری است.

این نهاد آفریقایی خواهان تشکیل دولت یکپارچه ملی متشکل از احزاب مختلف شد و این پیشنهاد را دارای ظرفیت ایجاد صلح و سازش در کنگو قلمداد کرد.

در این بیانیه آمده است: جامعه توسعه جنوب آفریقا توجه سیاستمداران کنگو را به اقدامات بسیار موفقی که در آفریقای جنوبی، زیمبابوه و کنیا انجام شده است، جلب می‌کند؛ اقداماتی که برای ایجاد ثبات و صلح پایدار ضروری است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106374