اتهام جدید علیه «بن علی» درباره کودتا علیه رئیس‌جمهور پیشین تونس

تاریخ ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲ | عنوان: تونس


یک عضو کمیته حقیقت و کرامت تونس از آغاز تحقیقات قضایی درباره کودتای «زین‌العابدین بن علی» رئیس‌جمهور مخلوع تونس علیه «الحبیب بورقیبه» رئیس‌جمهور پیشین این کشور خبر داد.


«خالد الکریشی» عضو کمیته حقیقت و کرامت تونس گفت که این کمیته پرونده بن علی درباره «کودتای پزشکی» علیه «الحبیب بورقیبه» رئیس‌جمهور پیشین تونس را به دستگاه قضایی ارجاع داده است.

الکریشی تصریح کرد که این پرونده به بازداشت بی‌دلیل بورقیبه و جعل مدارک پزشکی مربوط است.

وی بدون اشاره به نام پزشکانی که در این کودتا دست داشته‌اند، افزود که ما این پرونده را روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ به دستگاه قضایی ارجاع دادیم.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، کودتای پزشکی بن علی علیه بورقیبه به هفتم نوامبر سال ۱۹۸۷ بازمی‌گردد زمانی که بن علی با استناد به ماده ۵۷ قانون اساسی مربوط به ناتوانی و یا فوت رئیس‌جمهور، با همکاری گروهی از پزشکان اقدام به جعل مدارک پزشکی کرد تا نشان دهد بورقیبه ۸۷ ساله از انجام مأموریت‌های محوله ناتوان است.

پیش از این «منیر بن صالح» وکیل حقوقی بن علی گفته بود که موکل وی آماده انتشار خاطرات خود در خصوص بیان علت «کودتای پزشکی» علیه بورقیبه است و او در کتاب جدیدش گفته است که هدفش این بوده که راه اسلام‌گراها برای کودتا در تاریخ هشتم نوامبر سال ۱۹۸۷ را سد کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=106357